Indica publicitat
Dissabte, 14 de desembre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 19 de gener del 2012 | 16:03
Crònica · Afers religiosos

Discrepàncies entre els bisbes Novell i Piris

Els bisbes Joan Piris i Xavier Novell discrepen en aspectes de matèria pastoral. El bisbe Novell, de Solsona, desaconsella que les monges de clausura estiguin connectades a internet.

El Bisbe Joan Piris, a favor que les monges de clausura tinguin accés a internet

El bisbe amb fama de mediàtic argumenta que aquestes ordres religioses compleixen millor les seves normes reglamentàries si restringeixen la comunicació amb l'exterior del convent. El bisbe Piris, de Lleida, mes experimentat, discrepa del seu col·lega en l'episcopat. És partidari que les monges de clausura estiguin mes obertes al món.  "Les monges de clausura, com més informades estiguin del que passa al carrer, millor", ha declarat al diari "Segre".

Aquestes discrepàncies entre bisbes mostren que hi ha pluralisme dins el catolicisme i també, fins i tot, dins l'episcopat. Les postures monolítiques formen part de la passada cristiandat. Cristiandat no és cristianisme. El cristianisme del present i del futur es basa en la llibertat i en la compatibilitat de la fe amb el món i la raó.

I aquestes discrepàncies també desfan el tòpic que la joventut d'un bisbe equival a una presentació mes actualitzada del missatge evangèlic. El bisbe Piris,  que complirà 74 anys el proper 28 de setembre, defensa una postura més adequada al temps actual que el  bisbe Novell que complirà 43 anys el proper 20 d'abril. Hi ha 30 anys de diferencia entre Piris i Novell. I és el bisbe de major edat, Piris, el que considera compatible clausura i internet.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
Indica publicitat