Indica publicitat
Divendres, 18 d'octubre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 4 de abril del 2016 | 13:24
Crònica · Seguretat

Què falla a Trànsit?

Ningú creia, fa uns anys, que amb un Govern del PP s'aconseguiria la competència total del Trànsit a Catalunya, i que la Guàrdia Civil abandonaria les seves competències, traspassant-les a la Policia de Catalunya, i més en concret, al cos de Mossos d'Esquadra. Va ser un indiscutible èxit de la política del president Jordi Pujol i del "peix al cove".

La Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra va crear la unitat de Trànsit, incorporant unes desenes de guàrdies civils de trànsit i la gran fe i voluntat de servei d'uns centenars de mossos d'esquadra, que amb mitjans tècnics escadussers i moltes ganes, van construir una unitat de Trànsit exemplar que ha servit de base per diferents responsabilitats de trànsit en alguns països europeus de recent independència.

Però han passat els anys i el cos de Mossos d'Esquadra i la seva unitat de Trànsit ha anat perdent efectius i avui, tot i que es fan els serveis amb gran dignitat i responsabilitat, s'arriba on s'arriba, i es poden fer els serveis d'emergència i alguns de control, però no hi ha efectius per poder patrullar i fer un certa exhibició de muscle davant la ciutadania. Avui és normal viatjar per les carreteres catalanes i creure's que la policia de Trànsit de la Generalitat és inexistent en la tasca de prevenció, tot i que naturalment, es fan tots els serveis de suport necessaris.

Cinc anys sense una sola promoció de Mossos d'Esquadra han anat debilitant les seves estructures, i la de Trànsit és un exemple més. També cal dir que la manca d'inversió de l'Estat, i consegüentment de la Generalitat, en carreteres, no ha permès afrontar amb decisió els punts negres que hi ha a les nostres vies, tot i que estiguin detectats des de fa temps, i la Generalitat té el pla previst però li manca el finanançament necessari per portar-ho a terme. La fermesa del conseller Josep Rull ha deixat clara la situació després dels últims incidents de trànsit, que han resultat extremadament luctuosos.

La secció tècnica del CEEC proposa al Departament de l'Interior que es creï una comissió amb urgència per destriar les necessitats de les unitats de Trànsit per afrontar el repte de controlar el trànsit i planificar les accions preventives necessàries perquè els conductors notin, i temin a la vegada, la presència de la policia de Trànsit dels Mossos d'Esquadra.

La comissió tèncica del CEEC considera que es necessiten amb tota urgència més de 200 efectius i 60-70 vehicles a les carreteres catalanes per exercir funcions de prevenció. I a més, cal reforçar durant els mesos d'abril a octubre les unitats motoritzades, que són sempre un element de prevenció davant els excessos de velocitat.

A més, aprofitant que l'actual conseller de l'Interior, Jordi Jané, és un expert en temes de trànsit, caldria que aquest implementés canvis en l'actuació de la Fiscalia per tal d'endurir les sancions i les possiblitats d'actuació de la nostra policia de Trànsit. I també un esforç en campanyes cíviques cap a la ciutadania.

Si no es prenen mesures immediates, accidents com els de les darreres setmanes poden repetir-se, i més encara, la sensació d'impunitat de conductors que es dediquen al "racing" posant en perill la conducció per les nostres carreteres.

Comissió tècnica del CEEC


Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat