El passat mes d'octubre el govern de la Generalitat va presentar al sector tecnològic del paÃs els fonaments i les directrius sobre els quals s'havia de basar el nou model de contractació de serveis tecnològics de la Generalitat de Catalunya per als seus proveïdors.
Aquest constava i consta de 4 grans à mbits: la connectivitat i les telecomunicacions, els centres de processament de dades, el lloc de treball d'usuari i les aplicacions i el programari.
Cadascun d'aquests à mbits generarà diferents contractes de serveis i productes tecnològics per a la Generalitat a través de la fórmula del dià leg competitiu. Aquest procés, obert a totes les empreses del sector, té diferents fases fins a l'assignació dels contractes a les empreses.
Els objectius del nou model són diversos, però n'hi ha un de principal en el moment de crisi econòmica que estem vivint i patint. Es tracta, òbviament, de la reducció de costos, de l'estalvi, de l'eficiència, de la cerca de sinergies i col·laboracions que ha de permetre obtenir bons serveis tecnològics a un millor preu. El govern preveu un estalvi al voltant del 30%. A banda d'aquest, amb aquest nou model també es cerca amb fermesa la transformació de l'administració, aixà com la seva innovació i modernitat, per tal que sigui una administració referent a escala europea en termes tecnològics.
El sector tecnològic ha d'ésser, sens dubte, un dels principals motors de canvi de l'economia catalana
Ahir, al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), es va procedir a l'obertura dels sobres de totes les candidatures d'empreses que aspiren a participar en els dià legs competitius associats al nou model de contractació TIC del govern. Quaranta-nou són les candidatures presentades, de les quals només trenta-quatre participaran en els dià legs competitius, amb la qual cosa podran opinar i dir la seva sobre quin ha de ser el model de contractació TIC de la Generalitat i a la vegada aspirar als diferents contractes que sorgiran dins dels diferents à mbits, durant els propers mesos.
Aquest procés de contractació també busca que l'empresa catalana s'ajunti, treballi plegada, agafi més musculatura per tal de competir amb les grans multinacionals tecnològiques que hi ha a Catalunya, mitjançant la fórmula de la Unió Temporal d'Empreses (UTE).
El sector tecnològic ha d'ésser, sense cap mena de dubte, un dels principals motors de canvi de l'economia catalana. Un dels eixos sobre els que ha de girar l'economia del paÃs i ha de contribuir amb força a què Catalunya surti de la situació de negror i foscor que pateix actualment. La Generalitat com a entitat amb la demanda tecnològica més elevada a Catalunya ha d'esdevenir la força tractora per arrossegar el sector i fer-lo més innovador, fort i potent. Una situació que ha de permetre també que les empreses catalanes amb més força i musculatura surtin a l'exterior, s'internacionalitzin a la recerca de més negoci i oportunitats en d'altres països i continents, i al mateix temps generin més riquesa a l'interior del paÃs i creïn més llocs de treball.