Castellano  |  English  |  Galego  |  Français
Dissabte, 13 de març de 2010
Descarrega't l'edició en format pdf.
PUBLICITAT
Crònica - Tecnologia i país

L'OVT: un pas més en l'e-administració
Carles Toronjo i Manyé - Dimarts, 9 de febrer de 2010 15:27

El govern acaba de presentar l'Oficina Virtual de Tràmits (OVT), un nou web que té com a finalitat la d'aplegar la totalitat de tràmits que les empreses i la ciutadania poden fer a través de la Generalitat de Catalunya.
Inicialment, des d'aquest nou lloc, es poden dur a terme íntegrament 160 tràmits. És el cas de les sol·licituds del títol de família nombrosa, de la reducció del cànon de l’aigua o de la cèdula d’habitabilitat, així com la inscripció a determinades proves educatives per a l’obtenció dels títols corresponents. Pel que a les empreses, entre d’altres, destaquen la comunicació d’accidents de treball amb baixa mèdica, la subscripció als avisos de noves licitacions de projectes de l’Administració pública o l’avís previ d’obres.

El portal neix, després de més de sis anys de feina, de la idea d'unificar de manera exhaustiva totes les bases de dades de l'administració i d'oferir tots aquests continguts de manera transparent i el més sintètica possible als ciutadans. Un dels reptes del nou portal és de fer-ho, també, de manera ordenada, endreçada per tal que l'usuari pugui navegar amb facilitat per la burocràcia de l'administració i pugui identificar i fer els tràmits que necessita.

D'entre les característiques més rellevants s'ha de dir que es tracta d'una eina molt accessible, ja que la ciutadania pot localitzar, d'una forma molt senzilla, els tràmits de la Generalitat, que fins ara estaven dispersos en diversos webs i plataformes. A més, l'OVT connecta el web de la Generalitat amb el 012 i les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC), de tal manera que un ciutadà pot adreçar-se al 012 o dirigir-se a una OAC per mirar en quin estat es troba o sol·licitar-ne més informació.

Un altre dels punts forts de l'OVT és l'eficiència. Amb l'ús d'aquesta nova eina, la ciutadania s’estalvia de lliurar determinada documentació i també temps d’execució, en relació a tots els tràmits que necessiti realitzar amb l'administració pública nacional d'aquest país.

El web pot ésser consultat en català, castellà i anglès, i es preveu que ben aviat s'hi afegeixi la possibilitat de fer-ho en occità.

A nivell de cerques, la pàgina ofereix la possibilitat de fer una cerca amb els motors de Google que el Gencat fa servir habitualment i amb un cercador que accepta el 'llenguatge natural' i expressions com 'cerco ajuts per estudiar a l'estranger' o 'vull aprendre anglès'. Aquest cercador millorarà el seus algoritmes de cerca a mesura que els usuaris els faci servir i pugui anar validant respostes.

Amb aquest nou pas, la Generalitat referma la seva aposta per les noves tecnologies i pel conjunt d'avantatges i beneficis que aquestes poden aportar al conjunt de la ciutadania. L'OVT impulsarà l'administració electrònica (e-administració) al nostre país, ja que és un instrument que simplificarà, facilitarà i agilitzarà la tramitació de sol·licituds, consultes i peticions dels catalans i les catalanes. D'altra banda, també significarà la millora de la competitivitat de les empreses en el sentit que reduirà tot el procés burocràtic davant dels seus tràmits administratius. I també cal dir que aquest portal farà possible una nova manera de comunicar l'administrat amb aquell que l'administra, a la recerca de més proximitat i una millor comunicació entre la ciutadania i l'administració.
PUBLICITAT

  Articles relacionats  
  De  
  Vídeos relacionats  

5 de març de 2010 Notícies - Política
Carod: "Mai ningú no pregunta al ministre d’Afers Exteriors espanyol pels seus viatjes. Aquest debat és provincià i malèvol"
3 de març de 2010 La fotografia - Política
Catalunya i Argentina enforteixen vincles
5 de febrer de 2010 Crònica - Societat Civil
Foment rescatarà les autopistes de Madrid
21 de gener de 2010 Crònica - Illes Balears
Principi d’acord per a la recepció de Canal 33 i Súper 3 a les Illes
12 de gener de 2010 Opinió - Política
Catalunya perd el tren
11 de gener de 2010 Notícies - Política
Blanco diu que la gestió de l’Aeroport del Prat “no ha estat mai sobre la taula”
30 de desembre de 2009 Crònica - País Valencià
L'any de l'embotit
22 de desembre de 2009 La fotografia - Cultura
Patrizio Rigobon, Isabel Clara Simó, Google, Galetes Trias i Giovanni Castro, els premis Pompeu Fabra 2009
22 de desembre de 2009 Crònica - Tecnologia i país
Catalunya més connectada
22 de desembre de 2009 S'ha dit - S'ha dit
Catalunya és una nació; ho diuen la realitat i la història


Josep Cuní entrevista al conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells
24 d'abril de 2009


PARAULES CLAU
Oficina Virtual de Tràmits
Generalitat
e-administració



  Més Tecnologia i país  
  Més Crònica  

9 de març de 2010
El Baròmetre: l’indicador del sector tecnològic català
2 de març de 2010
“#Política2.0”, segons el President del Parlament
23 de febrer de 2010
El paper de la tecnologia en el model energètic català
16 de febrer de 2010
MWC: La capital catalana es projecta al món
2 de febrer de 2010
Per una Catalunya de la innovació
26 de gener de 2010
1 milió de catalans
19 de gener de 2010
Com potenciar el sector de les TIC català?
12 de gener de 2010
Eureca!: el cercador català
5 de gener de 2010
2010: L’any de la TDT
29 de desembre de 2009
Catalunya i Barcelona: punts clau de la biotecnologia mundial


12 de març de 2010 Madrid
Zapatero vol eleccions catalanes abans de l’estiu
12 de març de 2010 Euskal Herria
L’Expedient X de Jon Anza
12 de març de 2010 Illes Balears
Canvi de signe o retorn a l'equidistància?
12 de març de 2010 Galiza
Where is “Desván de los Monjes”?
12 de març de 2010 Societat Civil
Caixa de Girona fuig d'imposicions i declara la seva independència
11 de març de 2010 Política catalana
Llei de Consultes: una bona eina per un Parlament sobiranista
11 de març de 2010 Afers religiosos
Piris admet que el van enganyar
10 de març de 2010 Col·lectiu Joan Crexell
La impunitat del Grup Godó: entre l’amnèsia i la barra
10 de març de 2010 Pla de Lleida
Joan Carles i Sofia

Amb el suport de: