Indica publicitat
Dimarts, 22 d'octubre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 14 de abril del 2011 | 18:48
Notícia · Comunicació

Saül Gordillo recorda que el pressupost per habitant de l'ACN és el més baix d'Europa

En el seu primer article després de ser "destituït fulminantment" com a director de l'Agència, el periodista ha posat de relleu l'austeritat de l'empresa, que costa 0'42 euros l'any a cada català.

Barcelona · Minuts després que el Secretari de Comunicació, Josep Martí, el cessés com a director de l'Agència Catalana de Notícies el passat 8 d'abril, Saül Gordillo va deixar entreveure que s'aproximava un aprimament de l'agència. De fet, ja fa temps que s'especula amb aquesta possibilitat i l'únic que falta per saber és fins a quin punt arribarà i si, a la pràctica, la retallada la tornarà a convertir en una agència de segona, tot i que Francesc Homs ha volgut refermar avui l'"aposta clara i rotunda" del govern per TV3, Catalunya Ràdio, i l'ACN.

En el seu primer article des que no és director, publicat a l'Avui, Gordillo ha volgut fer balanç dels quatre anys en què ha encapçalat l'ACN i ha destacat l'austeritat amb què s'ha treballat. "La ràtio de pressupost de l'agència (públic i/o privat) per habitant està, en el cas català, per sota de la resta de països europeus", ha afirmat el periodista, que ha comparat els 0'47 euros l'any de pressupost per habitant de l'ACN amb els 0,66 de la croata CNA; els 1,02 de l'espanyola Efe; els 1,35 de l'eslovena STA; els 1,60 de la francesa AFP; els 1,66 de la belga BNA i els 2,88 de la suïssa ATS.

Gordillo ha recordat que un periodista de l'Agència "escriu, fotografia, grava àudios i enregistra vídeos, cobreix actes de premsa i aixeca notícies. No hi ha empresa periodística al país amb una redacció tan innovadora i polivalent", ha conclòs, tot i afegir que aquest model era l'únic possible  "amb criteris de sostenibilitat".

L'exdirector del mitjà també ha remarcat que "amb la mateixa aportació pública directa d'abans (3,5 milions d'euros anuals), l'ACN ha triplicat la facturació, ha incrementat les empreses i mitjans abonats i ha elevat la influència en l'àmbit mediàtic nacional i estatal". Un increment de recursos amb els que l'agència ha augmentat la plantilla, ha sortit a l'estranger i "ha crescut a la capital sense marxar de comarques".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat