Un relat à gil i apassionat conforma el llibre autobiogrà fic de l'exlehendakari José Antonio Ardanza publicat per Ediciones Destino: un monogrà fic clau per a la comprensió del passat, el present i les guies que assenyalen el futur polÃtic d'Euskal Herria.
Barcelona �
Catorze anys de compromÃs al capdavant de la mà xima institució basca, més de 30 anys de milità ncia al PNB i 70 anys a les espatlles. Amb aquest rerefons l'exlehendakari José Antonio Ardanza ha decidit publicar les seves memòries en un darrer intent de mostrar la seva veritat sobre la realitat al PaÃs Basc. 'Pasión por Euskadi' (Editorial Destino), editat en castellà i euskera, repassa la carrera polÃtica d'Ardanza i perfila un dibuix poc conegut sobre la vida personal de l'exlehendakari.
A través del relat del monogrà fic, Ardanza explica, entre d'altres, els orÃgens del nacionalisme democrà tic basc, el compromÃs polÃtic, les conseqüències de la guerra civil i la repressió del franquisme, la violència d'ETA i dels poders de l'Estat espanyol, l'aparició dels GAL, la recuperació democrà tica i la construcció de l'autogovern basc. Al relat d'Ardanza, el lector descobreix la lletra petita de la història escrita a Euskadi en els darrers anys: la ruptura del nacionalisme basc amb ETA, el 23-F a Euskadi, la caiguda de Carlos Garaikoetxea i les relacions del polÃtic basc amb Felipe González, Aznar o amb el rei.