Castellano  |  English  |  Galego  |  Français
Dijous, 11 de març de 2010
Descarrega't l'edició en format pdf.
PUBLICITAT
Notícies - Política

Iniciativa Internacionalista concorrerà als comicis europeus
Barcelona - Divendres, 22 de maig de 2009 15:42

El Tribunal Constitucional ha acceptat el recurs d’empara presentat per Iniciativa Internacionalista (IISP) contra la decisió del Suprem d’il·legalitzar la formació a instància de la fiscalia i l’advocat de l’estat. El partit liderat per Alfonso Sastre, doncs, podrà participar a les europees, tot i que l’amenaça de la Llei de Partits continua sobrevolant l’Estat espanyol.


Després de nombroses mostres de suport per part de moviments socials i destacats membres de la societat civil, el primer intent de l’estat per escampar la Llei de Partits no ha tingut èxit, però la primera pedra ja ha estat posada. El TC ha acceptat els arguments de defensa d’IISP, que havia estat acusada de ser una successora de Batasuna –cosa que en un estat democràtic ja no hauria de ser cap problema- a partir del fet que alguns membres havien expressat les seves simpaties cap a l’esquerra abertzale i el mateix Sastre havia concorregut a la llista d’ANB per Guipuscoa a les últimes eleccions generals.

En la seva defensa, IISP, integrat per Izquierda Castellana i Communer@s, manifestava "de forma clara i sense ambigüitats que mai ha utilitzat mitjans que no siguin estrictament polítics, sent l'ús de la violència completament aliè a la seva forma d'acció i cultura política" i mostrava "un clar rebuig i condemna de l'ús de la violència per a l'obtenció d'objectius polítics en el marc d'un Estat Democràtic ". Una condemna, però, que per a l’advocat de l’estat no era suficient.

En aplicació de la Llei de Partits, doncs, i ja que la condemna de la violència és imprescindible, fóra bo que s’obligués als dos partits que la van impulsar –PP i PSOE- a complir-la. Els primers, per exemple, fent una condemna explícita del franquisme, i els segons del GAL. Per no parlar del fet que els dos partits haurien de condemnar, i canviar totalment, la Llei Antiterrorista, que permet que una persona pugui estar cinc dies en una situació de total vulnerabilitat, aïllat, sense dret a advocat i a mercè d’interrogatoris que no són gravats i en els que, per tant, es poden vulnerar drets bàsics del detingut.
PUBLICITAT

  Articles relacionats  
  Articles de  
  Vídeos relacionats  

3 de juliol de 2009 Crònica - Euskal Herria
Europa s’apunta a la via repressiva
11 de juny de 2009 Crònica - Euskal Herria
Febleses i contundències
9 de juny de 2009 Notícies - Política
“Tupinada de proporcions històriques” contra Iniciativa Internacionalista
8 de juny de 2009 S'ha dit - S'ha dit
El moviment de solidaritat que ha despertat II-SP és ja un èxit
4 de juny de 2009 Crònica - Euskal Herria
L’escissió de l’escissió
29 de maig de 2009 Crònica - Euskal Herria
L’independentisme basc també busca un “triplet”
25 de maig de 2009 Opinió - Política
"Zapatero, Sarkozy, on és Jon?"
20 de maig de 2009 Notícies - Política
Destacats membres de la cultura i la política presenten un manifest de suport a Iniciativa Internacionalista
18 de maig de 2009 Notícies - Política
La taca de la Llei de Partits s’escampa amb la il·legalització d’Iniciativa Internacionalista
18 de maig de 2009 Opinió - Política
L'exèrcit, amb Patxi López. El Suprem, contra Alfonso Sastre i la solidaritat

No s'han trobat articles relacionats.

PARAULES CLAU
Iniciativa Internacionalista
Alfonso Sastre
il·legalització



  Més Política  
  Més Notícies  

10 de març de 2010
Laporta es planteja “amb més força encara” fer el salt a la política davant la reacció dels partits
9 de març de 2010
La CUP ja mira al 2011
9 de març de 2010
Guanya Bauzá, perd la ciència
8 de març de 2010
La vigència del “modus operandi” franquista a València
8 de març de 2010
La caverna intenta criminalitzar les consultes
5 de març de 2010
Carod: "Mai ningú no pregunta al ministre d’Afers Exteriors espanyol pels seus viatjes. Aquest debat és provincià i malèvol"
4 de març de 2010
L’advocada Goirizelaia presentarà una queixa a l'ONU per la condemna a Otegi
3 de març de 2010
Per què la Diagonal mereix una consulta i Catalunya no?
2 de març de 2010
Condemnen Otegi a dos anys de presó i setze d'inhabilitació per qualsevol càrrec públic
2 de març de 2010
El TC català avala la Llei de consultes i qüestiona que el govern espanyol autoritzi els referèndums


10 de març de 2010 Seguretat
La cooperant Alícia Gàmez ja és a casa
9 de març de 2010 Cultura
A la recerca de l'Acadèmia Catalana de la Música
9 de març de 2010 Cultura
"La lei de cinema del Quebec va rebre crítiques i finalment va potenciar la indústria cinematogràfica"
9 de març de 2010 Societat Civil
Amadeu Casellas, lliure 24 anys després
5 de març de 2010 Societat Civil
La senyera ja es pot veure a les matrícules de la Catalunya Nord
5 de març de 2010 Comunicació
Racó Català: onze anys d’informació i debat vertebrant els Països Catalans
5 de març de 2010 Societat Civil
La concentració ciutadana contra la corrupció esdevé un èxit
4 de març de 2010 Cultura
“País Valencià, segle XXI. Sud enllà”: la mirada de vint-i-un intel·lectuals sobre el País Valencià
4 de març de 2010 Societat Civil
Oriol Junqueras: “Alguns es venen fins i tot abans que els comprin”

Amb el suport de: