Castellano  |  English  |  Galego  |  Français
Divendres, 3 de setembre de 2010
Descarrega't l'edició en format pdf.
PUBLICITAT
Notícies - Política

Herrera pren el timó d’ICV apostant per un nou tripartit i carregant contra la constitució
Barcelona - Dilluns, 23 de novembre de 2009 17:04

El desgast general que pateixen els partits que formen part del segon tripartit ha estat més accentuat en els socis “petits” que no pas en el PSC. Així, mentre els republicans han fet el relleu de Puigcercós per Carod, a Iniciativa serà Joan Herrera qui encapçalarà la candidatura dels ecosocialistes de cara als comicis del 2010. En el cas d’ICV, tot i que el relleu no és total (Joan Saura continuarà presidint el partit) sí que és un pas importantíssim cap al relleu generacional de la formació.

L’objectiu d’Herrera, doncs, serà el d’intentar trencar amb l’opinió generalitzada que ICV és la marca blanca del PSC pel seu seguidisme amb la formació de Montilla i la seva poca fortalesa a l’hora de fer prevaldre les seves posicions en l’aprovació de la LEC, per exemple. En aquest sentit, Herrera ja ha volgut deixar petjada distanciant-se del PSC i, a més de recolzar les paraules de Saura sobre la dimissió en bloc dels magistrats del TC, ha explicat que la constitució espanyola “té un problema i s'haurà de reformar” si l'Estatut no hi cap.


Relleu oficialitzat

D’altra banda, el dissabte passat, en el seu primer discurs com a candidat d’ICV, Joan Herrera, va defensar l'aposta del seu partit per un “govern d'esquerres amb més polítiques d'esquerres”. Ho va dir en la seva intervenció al Consell Nacional d'Iniciativa, on va ser proclamat formalment candidat després del procés de primàries. Segons Herrera, el tripartit “ha valgut la pena, ha tingut sentit”, i per això cal continuï.

Herrera va reivindicar el paper que ha tingut ICV dins del govern, un executiu que “ha aparcat l'estratègia de CiU del peix al cove”. “Haurem de reivindicar el que potser ningú reivindica, haurem de parlar del que potser ningú no en parla”, va advertir Herrera, que va assegurar que en alguns casos hauran de nedar “contracorrent”, però va afegir: “En altres, estic segur, canviarem la corrent del riu, perquè la corrent va a favor dels nostres temps, són els temps del segle XXI”.

El candidat d'ICV va reclamar més equitat i més justícia social i va carregar contra els qui proposen abaratir l'acomiadament, en referència a CiU. Del tripartit va destacar també la seva aposta per les polítiques socials, i va subratllar que a Catalunya no s'han degradat els serveis socials tot i la immigració. En aquest punt va voler al·ludir al debat sobre la reforma de l'impost de successions. “Aquells que diuen que volen baixar impostos a tort i a dret i volen fer polítiques socials estan fent trampes, estan enganyant a la gent”, va indicar Herrera, que va demanar no dir mentides a la ciutadania, assegurant que ICV no ho farà mai i seguirà reivindicant que cal una fiscalitat “més justa” si es volen fer polítiques socials. Això vol dir, segons ell, que els qui tenen més paguin una mica més, principi que ha considerat “raonable”.
PUBLICITAT

  Articles relacionats  
  De  
  Vídeos relacionats  

1 de setembre de 2010 Notícies - Societat Civil
Trobada d’una vintena de municipis en favor de la independència de Catalunya
1 de setembre de 2010 Notícies - Societat Civil
Ja són més de 60 els municipis en favor de la llibertat
18 d'agost de 2010 Llibres recomanats - Revistes
Iniciativa per Catalunya Verds i la qüestió nacional. Elements, materials i propostes
11 d'agost de 2010 Crònica - Política catalana
Eleccions al Parlament (2). ICV. Renovació generacional tot reivindicant el tripartit
5 d'agost de 2010 Notícies - Política
Ja són 36 els Ajuntaments catalans que aposten per la llibertat
29 de juliol de 2010 Notícies - Política
El Constitucional manté la suspensió dels enderrocaments al barri del Cabanyal
28 de juliol de 2010 Recull de premsa - Política
Joan Majó: “Estan posant en perill el futur de tots. El problema, clarament, el té Espanya”
28 de juliol de 2010 Opinió - Política
Conviure sense constitució
26 de juliol de 2010 Notícies - Política
“Independentisme català” d’Oriol Illa, un full de ruta cap a la independència
23 de juliol de 2010 Recull de premsa - Política
Joan R. Resina: “Quan el poble es manifesta amb força, cal entendre que legisla”


Fragment de la intervenció de Saura, Curbet i Sellarès a l'Àgora (20.06.2008)
21 d'octubre de 2008


PARAULES CLAU
Herrera
Joan Saura
ICV
constitució



  Més Política  
  Més Notícies  

3 de setembre de 2010
La Diada de l'autodeterminació
2 de setembre de 2010
Castells: “No vull un partit que es resigna a repetir el tripartit o fer de complement de CiU”
2 de setembre de 2010
Puigcercós apel·la al vot útil d’ERC tot i admetre que les noves forces la debiliten
2 de setembre de 2010
El culebrot (encara) no ha acabat: Broggi, Doménec i Barrera exigeixen una candidatura unitària
1 de setembre de 2010
La CUP finalitza aquest dissabte l’elaboració del seu Programa Marc per concórrer a les municipals
27 d'agost de 2010
Nebrera també veu inevitable el referèndum
26 d'agost de 2010
Carretero carrega contra Solidaritat
23 d'agost de 2010
L'exministre de Defensa i director de RTVE considera que el nacionalisme català és “el més perillós”
23 d'agost de 2010
Oriol Pujol fa referència al tancament de caixes al parlar del dret a decidir
23 d'agost de 2010
Mascarell: “Jo vull estat, no necessàriament la independència”


3 de setembre de 2010 Societat Civil
La marxa de l’Onze de Setembre durà el lema “Som una Nació, volem Estat propi”
3 de setembre de 2010 Societat Civil
El CCN busca l’Estat propi amb “Catalunya Estat d'Europa”
2 de setembre de 2010 Societat Civil
L’11 de setembre: enguany, sobre rodes
2 de setembre de 2010 Comunicació
El Consell Assessor de RTVE considera “improcedents” les declaracions d'Oliart sobre el nacionalisme català
1 de setembre de 2010 Seguretat
“La Carta”: l'aportació a la memòria històrica d’Antoni Batista
1 de setembre de 2010 Societat Civil
Trobada d’una vintena de municipis en favor de la independència de Catalunya
1 de setembre de 2010 Societat Civil
Ja són més de 60 els municipis en favor de la llibertat
24 d'agost de 2010 Societat Civil
La Plataforma per la Llengua acusa a PP i C's de voler “imposar el monolingüisme”
20 d'agost de 2010 Seguretat
L'audiència nacional espanyola prohibeix l'acte de benvinguda a Laura Riera

Amb el suport de: