Indica publicitat
Dilluns, 18 de novembre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 27 de juliol del 2011 | 18:59
Notícia · Política

"A Catalunya no estem disposats a cedir a aquest xantatge permanent de Ryanair"

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, respon a la supressió de 21 rutes a Girona anunciada per la companyia de baix cost.

La companyia de baix cost Ryanair vol créixer i establir-se a l'aeroport del Prat, a Barcelona. És una opció legítima, beneficiosa per a l'empresa, però no pas per al país. No, si es vol que el Prat es converteixi, en la línia dels grans aeroports d'Europa –i el de Barcelona ho és, pel que fa a viatgers- en un 'hub' amb connexions intercontinentals i els beneficis pel país que això comporta. Aquesta aposta clau pel futur de Catalunya, però, no és compartida per Aena, l'ens estatal encarregat de la gestió d'aeroports, que ha relegat al Prat a un paper secundari en benefici de Barajas.

Aena, doncs, va obrir les portes de Ryanair a l'aeroport de Barcelona, fet que va permetre a l'aerolínia començar amb la seva política propera al xantatge anunciant supressions de vols a la resta d'aeroports catalans on opera, com la darrera de Girona, per tal de rebre més ajudes públiques. La idea l'ha resumit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder: "Si volen que ens quedem als altres aeroports pagaran el que els demanem".

En declaracions a Rac1, Recoder ha admès que pagar perquè Ryanair voli a Girona o Reus "és una mala pràctica en què tots hi hem caigut. I quan hi ha algú amb posicions dominants et porta a situacions inversemblants com l'actual". En aquest escenari, si la Generalitat tingués la paella del mànec en la gestió dels aeroports catalans podria influir en el tipus de companyies que operen a cadascun d'ells. "No es pot fer fora Ryanair del Prat. Però a partir d'una política de taxes adequada sí que es pot seleccionar qui ve o qui no ve a l'aeroport del Prat", ha explicat Recoder, que ha afegit que "si l'aeroport de Barcelona tingués una gestió pròpia, i els aeroports de Girona i Reus fossin governats des de Catalunya, les coses anirien d'una altra manera".

Centrant-se en la supressió de vols de Ryanair a Girona, el Conseller ha afirmat que "potser a altres llocs d'Europa els ho permeten, però a Catalunya no estem disposats a cedir a aquest xantatge permanent", i s'ha preguntat: "com es pot negociar i com es pot arribar a un acord amb algú que no està complint allò que ja està signat i acordat?". En aquest sentit, Recoder ha recordat que la companyia "té un contracte vigent fins a finals d'aquest any a l'aeroport de Girona, té un contracte fins al 2013 a l'aeroport de Reus i fins al 2015 a l'aeroport d'Alguaire. I els està incomplint de forma flagrant".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat