Indica publicitat
Dimarts, 22 d'octubre del 2019
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 8 de juliol del 2014 | 17:20
Opinió · Política
Meritxell Roigé i Pedrola
Diputada al Parlament i Primera Tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Tortosa

El corredor del mediterrani, oportunitats i creixement econòmic

Una de les raons, entre moltes, que expliquen l'estat actual de les relacions entre Catalunya i Espanya és el Corredor del Mediterrani.

A hores d'ara, ningú no entén com han estat capaços els diferents governs de l'Estat espanyol, tant del PP com del PSOE, de dibuixar unes connexions ferroviàries com les que ens han portat a l'atzucac actual. I no em refereixo només a la radialitat, amb epicentre a Madrid, sinó a "l'oblit" sistemàtic i reiterat del tram Castelló --Terres de l'Ebre-- Tarragona, que hipoteca el futur de les empreses de l'arc mediterrani i la mobilitat dels milions de persones que hi viuen.

El novembre de l'any passat, el Parlament Europeu va aprovar definitivament la inclusió del Corredor del Mediterrani a la llista dels nous eixos de transport prioritaris de la Unió Europea per al període 2014-2020. És el que l'eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, va qualificar d'"una victòria europea de Catalunya". I cal tenir en compte que aquesta important inversió no és una proposta que fa Brussel·les a l'Estat espanyol. És llei i, per tant, d'obligat compliment. Per tant s'haurà vigilar de prop el Govern de l'Estat perquè compleixi amb el que tant ens ha costat d'aconseguir.
Ens cal fer el nostre camí per poder tenir les infraestructures que Catalunya necessita"
Vull recordar que el Corredor Mediterrani és la columna vertebral de l'Euroregió Arc Mediterrani (EURAM), un territori on viuen uns 16 milions de persones, que genera un 40% del PIB de l'Estat, aglutina més del 50% de la producció industrial i agrària espanyola i d'on surten el 60% de les exportacions de l'Estat espanyol.

Des de Convergència i Unió demanem de nou al Govern de l'Estat un calendari concret de les inversions que ha de fer el Govern de l'Estat al Corredor del Mediterrani. L'incompliment reiterat dels terminis previstos, així com els canvis sobre la marxa del projecte, no són un bon auguri i, per tant, ens obliga a ser encara més exigents amb el Ministeri de Foment.

Les inversions previstes en el Corredor han de permetre afavorir la competitivitat de les empreses i millorar la connectivitat i les variants de transport de viatgers de les Terres de l'Ebre, avui limitades per les infraestructures actuals. Són actuacions com l'adaptació de l'ample estàndard del tram Vandellòs-Castelló, el nou corredor del Camp de Tarragona –entre Vila-seca i Vandellòs─, i l'adaptació a l'ample mixt del tram Castellbisbal-Vila-seca, entre d'altres.

Davant de l'incompliment reiterat del ministeri de Foment demanem d'una vegada per totes respostes, perquè ho necessitem i perquè es fa difícil d'explicar l'aïllament que des de Madrid s'ha donat fins ara al nostre país en termes ferroviaris. El Govern de la mà del conseller Vila ha reclamat aquestes actuacions de forma reiterada, perquè no té cap sentit que avui encara estiguem així. I un cop més ens condueix a pensar que ens cal fer el nostre camí per poder tenir les infraestructures que Catalunya necessita. Perquè necessitem ja aquestes infraestructures que ens han de portar oportunitats i creixement econòmic.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Més opinions de Meritxell Roigé i Pedrola
Meritxell Roigé i Pedrola
Diputada al Parlament i Primera Tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Tortosa
Opinió · Territori
Per Catalunya, salvem lo Delta
Opinió ·
Els ajuntaments estem preparats
Opinió · Política
24 de maig, fent camí cap a un nou país
Opinió ·
L'Ebre en un nou Estat
Opinió · Política
Construir un nou Estat
Opinió · Pla de lleida
L'hora de la unitat
Opinió · Política
Castor, un altre exemple #marcaEspanya
Indica publicitat