Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 28 de de juny del 2011 | 15:15
Crònica · Política catalana

El PSC rectifica i cedeix a les pressions de Mas

El president de la Generalitat no sol parlar per parlar. No és d'aquells polítics a qui se li escalfa la boca. El que diu ho té ben reflexionat i poc abans de Sant Joan va advertir que si no pot aprovar els pressupostos convocarà eleccions anticipades.

D'entrada les paraules d'Artur Mas semblava que anaven dirigides al PP, que tot i donar un suport inicial als comptes, els darrers dies està augmentant la seva gesticulació espanyolista i posant condicions per a la seva aprovació –prevista pel 20 de juliol-  difícilment digeribles per a CiU, com la supressió de les delegacions a l'exterior o la fi de la immersió lingüística.

Però al PP un escenari d'eleccions anticipades no li fa cap por. Totes les enquestes coincideixen a assenyalar que continua en posició d'ascens a Catalunya. Qui pot tenir més por a unes eleccions anticipades és el PSC, que està decapitat, sense líder, en ple procés precongressual i dins un cicle electoral clarament a la baixa, com van demostrar les municipals. Si Mas convoqués avui les eleccions, no tindrien ni candidat.

Davant aquest escenari, el PSC ha donat un tomb radical a la seva política d'oposició. En el tema de pressupostos havien mantingut fins ara un rebuig taxatiu, sense matisos, per la supressió de successions i les retallades socials. Però aquesta setmana l'executiva del partit ha decidit obrir les portes a pactar amb CiU, no fos cas que les urnes arribessin de nou. I això inclou d'entrada pactar la llei òmnibus i la llei electoral, però no seria descartable un replantejament del suport als pressupostos si hi hagués un gest per part del Govern. A la pràctica el PSC vol tornar on estava al començament de la legislatura, quan va facilitar la investidura d'Artur Mas. De sobte ha vist que l'oposició és molt dura, sobretot quan encara s'està llepant les ferides de les dues últimes eleccions.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat