Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 17 de de desembre del 2009 | 15:10
Crònica · Política

El Col·legi de Periodistes esclata

El Col·legi de Periodistes torna a ser un polvorí. Part de la Junta -el sector que encapçala Pilar Antillach- ha denunciat el que considera greus irregularitats en la gestió econòmica de l'entitat. La resposta dels membres oficialistes i del degà, Josep Carles Rius, ha estat precipitar les eleccions i celebrar-les el proper 12 de març.

La crisi va començar amb una carta oberta enviada als col·legiats on es detallaven diversos punts foscos en l'apartat econòmic, com ara que els auditors dels comptes s'abstinguin d'opinar sobre el destí dels més de 5 milions d'euros que generen els 13 quioscos que té el Col·legi al centre de la ciutat, dels quals no en tenen "evidència concreta". També apunten a l'organisme germà Centre Internacional de Premsa, que deu al Col·legi més d'un milió d'euros que es temen irrecuperables.

L'equip d'Antillach també es queixa de l'opacitat a l'hora de seguir el destí dels diners rebuts a compte de subvencions. Tots aquests afers, en realitat, no apunten tant al degà com al gerent de l'entitat, Àngel Jiménez. Aquest personatge és l'autèntic home fort del Col·legi, ja que fa més de deu anys que en controla la part econòmica. El resultat és un organisme caduc, amb infrastructures obsoletes, que s'aguanta per la mútua que s'ofereix als col·legiats i on alguns professionals s'esforcen per treballar en un ambient laboral on el passotisme i la desídia és consigna. Les successives juntes, sempre amb majoria filosocialista, no s'han atrevit a qüestionar la gestió de Jiménez, quan no han actuat amb una certa aquiescència.

Amb tot, canviar les tornes al Col·legi de Periodistes és summament complicat. Els sindicats s'impliquen a fons a mantenir l'status quo i utilitzen el recurs del vot delegat per assegurar-se l'elecció d'un degà de la corda: van de redacció en redacció utilitzant tàctiques que sovint es confonen amb les dels piquets informatius, on el límit de la pressió és difús. A més, tradicionalment s'han posat pegues a les candidatures alternatives i, per exemple, se'ls ha impedit l'accés al cens o no se'ls ha facilitat accés a donar-se a conèixer.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat