Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 20 de de novembre del 2007 | 16:25
Crònica · Tecnologia i país

El Cercle Tecnològic de Catalunya


Estem immersos en una realitat altament tecnològica. La tecnologia és present arreu, en el nostre dia a dia. Cada dia les nostres accions quotidianes estan més i més impregnades de tecnologia. Però no només la tecnologia ens afecta a nivell individual. Les organitzacions, les empreses, els negocis també pateixen els efectes de l’era tecnològica. La tecnologia s’ha convertit en l’element diferenciador, el que proporciona que una empresa sigui o no competitiva en el món global d’avui. I això, òbviament, és cabdal per al seu futur. D’aquí que, avui en dia, pretendre que una empresa sigui viable sense tenir en consideració l’element tecnològic, és quelcom incompatible.
Tenint molt clars els reptes tecnològics acabats d'exposar, l'any 2003 es va constituir el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno). Una associació, club, entitat, sense ànim de lucre, que de manera transversal i independent treballa per: d'una banda, aportar el seu gra de sorra per tal d'unir esforços, facilitar el diàleg entre tots els agents implicats i ajudar a impulsar iniciatives, projectes i accions amb l'objectiu d'impulsar i fomentar el sector tecnològic i l'ús de les noves tecnologies a Catalunya per tal que el nostre país pugui situar-se de manera avantatjosa en aquest àmbit i, a la vegada, pugui convertir-se en un dels territoris europeus amb un nivell d'excel·lència més alt en aquest sector. Per l'altra, esdevenir una institució de referència en l'anàlisi de l'àmbit tecnològic, essent una font d'informació i opinió rigorosa.

Les actuacions, activitats principals que desenvolupa el CTecno per tal d'aconseguir els seus propòsits són diverses. Entre les més destacades, cal esmentar les conferències-debats, les jornades o fòrums de participació i els estudis, publicacions i informes publicats pel seu gabinet d'estudis. Una de les últimes participacions del CTecno que, tot i el poc ressò que va tenir en premsa, amb l'excepció d'alguns mitjans com és el cas de Tribuna Catalana, cal fer-ne esment especial, fou la participació que aquesta associació com a representant del nostre país i de tots els seus associats va dur a terme a la primera Reunió Anual de Nous Campions (New Champions) o, el que és el mateix, les empreses, territoris, ciutats o països emergents o d'alt creixement tecnològic. Aquesta trobada, organitzada per una institució tan rellevant com el World Economic Forum (WEF) i celebrada el passat mes de setembre a Dalian (Xina), té com a finalitat ésser un espai de debat, de reflexió sobre tecnologia, competitivitat, economia, innovació i creixement global. Un esdeveniment que va comptar amb els principals líders econòmics i tecnològics actuals, així com 1.700 directors generals, responsables d'inversions i tecnologia, i emprenedors de 90 països diferents, i que se situa en la mateixa línia quant a referent mundial que el fòrum de Davos, aquest dins de l'àmbit polític, organitzat també pel WEF.

És per això que en fòrums de reflexió i debat tan importants com aquest, amb presència catalana em sembla de rebut fer-ne el màxim ressò ja que és una bona notícia que cal esbombar d'allò més i donar-li la màxima repercussió als mitjans, pel que significa pel sector tecnològic i innovador del nostre país. I, per tant, per al futur de les empreses catalanes.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat