Indica publicitat
Divendres, 10 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 24 de de març del 2009 | 14:36
Crònica · Tecnologia i país

Barça i Internet: nou rècord

La dada es coneixia a finals de la setmana passada. El partit de tornada de vuitens de final de la Champions League entre el Barça i l'Olympique de Lió, disputat al Camp Nou, va establir un nou rècord d'audiència de les transmissions del mestre Puyal mitjançant Internet. Les peticions d'àudio del partit a través de la web de Catalunya Ràdio van ésser de gairebé 35.000. s la xifra més alta mai aconseguida en les transmissions per la xarxa i supera en un 2% l'anterior rècord aconseguit l'1 de març amb el partit At. de Madrid-Barça.


Aquest nou rècord també significa la constatació que aquesta nova manera de consumir ràdio i, més concretament, de seguir els partits i les evolucions de l'històric equip català, s'està consolidant entre els seguidors i aficionats blaugranes. En especial, entre els més joves. Uns aficionats que, a més a més, poden dir la seva a través de la interactivitat que les noves tecnologies i Internet ofereixen i que l'emissora catalana posa a l'abast de tots els seus oients. 

Unes 35.000 peticions d'àudio o "hits" que, d'altra banda, denoten, d'una manera clara i evident, el gran increment que les transmissions a través de la web de l'emissora pública han experimentat d'ençà de l'inici d'aquestes, el 8 de març del 2005. Aquell dia es va retransmetre el partit Chelsea-Barça de la Champions, en terreny londinenc. Un enfrontament que va tenir unes 5.000 connexions a través de la web per escoltar la narració de la ràdio pública catalana.

Aquestes xifres consoliden d'altres dades d'audiència del programa que, des de sempre, ha estat líder a Catalunya, fins al punt que "La transmissió d'en Puyal" té més audiència radiofònica que tota la resta de les transmissions del Barça juntes.

Les noves tecnologies estan canviant els nostres hàbits, les nostres maneres de fer en molts dels nostres àmbits quotidians. Fins i tot, en el món de la ràdio, la televisió i la comunicació en general, s'estan veient fortament impactats per aquest fenomen anomenat Internet. Veure programes o sèries de televisió a la carta, escoltar tertúlies radiofòniques quan l'oient desitgi o, com és el cas, seguir una transmissió esportiva mitjançant una pàgina web, són clars exemples de la revolució que Internet ha suposat en el camp de la comunicació. Un canvi de paradigma, una nova eina que s'està convertint en fonamental i imprescindible en els nostres dies pels avantatges i els elements positius que ha aportat per a tots aquells que l'empren amb tota normalitat i regularitat.

El futur és incert, no està escrit. Hores d'ara, desconeixem què passarà i quina serà l'evolució o el camí que totes aquestes eines seguiran o si apareixeran noves eines tecnològiques que ens puguin fer canviar més la nostra rutina diària. Però el que és del tot innegable és que Internet va a més i s'està erigint en un dels mitjans més emprats i centrals, i que, sobretot entre les noves generacions, està començant a agafar més pes que altres mitjans com puguin ésser la televisió, la ràdio o la premsa escrita. Quelcom impensable no fa massa anys.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
L'acudit ·
Per Puyal
L'acudit ·
Per Puyal
L'acudit ·
Per Puyal
L'acudit · Política catalana
Per Puyal
L'acudit ·
Per Puyal
L'acudit ·
Per Puyal
L'acudit ·
Per Puyal
L'acudit · Política catalana
Per Puyal
L'acudit ·
Per Puyal
L'acudit ·
Per Puyal
Indica publicitat