Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 26 de de gener del 2010 | 14:09
Crònica · Tecnologia i país

1 milió de catalans

Un milió. Aquest és el nombre de catalans que, de cara a les properes eleccions al Parlament de Catalunya, acudiran a la xarxa d'Internet per informar-se sobre les propostes electorals dels diferents partits del nostre país que s'hi presentaran. La dada la varen treure a la llum els estrategs de Convergència i Unió, dissabte passat, en la presentació de la campanya. Una dada que, de ben segur, és compartida per la totalitat dels analistes electorals de totes les formacions polítiques catalanes.

La xifra és molt significativa i assenyala la importància que Internet i les noves tecnologies estan adquirint també en el món de la política i, en el nostre cas, de la política catalana. Als Estats Units d'Amèrica, després de la victòria de Barack Obama, tots els experts varen coincidir en dir que Internet, els webs, les xarxes socials i el món del 2.0 havien estat un dels pilars sobre el que s'havia bastit l'èxit electoral d'Obama. Aquestes noves eines, que suposen una nova manera de relacionar polítics i electors, van tenir un paper clau en l'encimballement de l'exsenador d'Illinois. Al nostre país, encara no es trobem en aquesta situació.

Les noves tecnologies, les xarxes socials, cada cop, tenen més pes però no seran l'element que determini qui serà el proper president de la Generalitat. Ara bé, dit això, si que es pot afirmar que tot aquell partit que no estigui al dia, que no aprofiti al màxim tots els recursos, totes les potencialitats, totes les funcionalitats que ofereix Internet i les noves tecnologies ho tindrà molt complicat per obtenir un bon resultat, per aconseguir els seus propòsits. Per tant, serà una condició necessària però no suficient. Les nostres formacions polítiques ho saben i, per tant, hi abocaran, millor dit, hi estan abocant ja tots els esforços necessaris per tal de no quedar arraconades, per estar al dia i, com a mínim, al mateix nivell que la resta.

La constatació de què la línia d'apostar per Internet, el 2.0 i les pàgines webs està i seguirà a l'alça també en la política, al igual que passa en tots els altres àmbits. En aquest punt, aplica la màxima següent: la tecnologia no s'ha d'entendre com un fi en si mateixa sinó que com un mitjà a través del qual aconseguir objectius. En el futur, aquesta xifra anirà creixent. Aquest milió passarà a ésser dos, tres fins que s'esdevingui crucial.

Els sectors més joves de la població són els més avesats a aquestes eines. I a mesura que es vagin incorporant, les noves tecnologies aniran essent més rellevants per a la política, fins a ésser decisives. Noves generacions i velles que, cada cop més, empraran aquest mitjà com el seu element per informar-se, per saber com els partits plantegen les coses i quina és la seva visió, les seves propostes i els seus plantejaments.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat