La setmana vinent, el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) donarà a conèixer el resultat de la quarta edició del Baròmetre del sector tecnològic a Catalunya 2012. Aquest és un estudi, un informe que pretén radiografiar i diagnosticar la situació del sector tecnològic català, en funció dels seus cinc principals àmbits d'anàlisi.
Els cinc àmbits són: Recursos Humans i Formació, Recerca, Desenvolupament i Innovació, Polítiques Públiques i Legislació, Comercial i Màrqueting, i Financer.
El Baròmetre va nèixer l'any 2009 amb la finalitat d'ésser un referent de les tendències, l'evolució, la diagnosi dels elements més importants i tots aquells aspectes transcendentals del sector de la tecnologia a Catalunya. Però, més enllà d'aquest fet, tenia la intenció d'ésser una eina central, fonamental per tal que els professionals, les universitats, les empreses i les institucions, en base a les seves conclusions, poguessin tirar endavant iniciatives, idees i projectes per tal de potenciar-lo i enfortir-lo. Un sector, el tecnològic, no cal dir-ho, cabdal per a l'economia catalana, en un moment on aquesta ha de fer un gir, un canvi i pivotar al voltant d'altres sectors per tal de sortir de la crisi que pateix.
La tecnologia, així com la innovació, el coneixement i el valor afegit són sectors imprescindibles per la nostra economia en un futur
Després de tres edicions, el "Baròmetre del sector tecnològic a Catalunya" ha esdevingut el vaixell insígnia del CTecno. El projecte central d'una de les entitats de la societat civil de referència en relació a la tecnologia a Catalunya, la línia d'actuació principal de la qual es resumeix en "més tecnologia, més empresa i més país".
Els resultats de les tres darreres edicions foren de 4.7, 5.1 i 5. Aquesta és la valoració que els professionals del sector van donar al sector tecnològic en les tres primeres edicions d'aquest estudi. Dijous 26 sortirem de dubtes i coneixerem el resultat de la quarta edició. Sabrem com evoluciona el sector i si s'estan duent a terme iniciatives i projectes que ens permetin ésser optimistes de cara a què la tecnologia tingui un paper destacat en l'economia del nostre país.
En una propera crònica esperem poder parlar de la millora experimentada pel sector, així com de les accions i les iniciatives que s'estan produint a casa nostra en el teixit empresarial tecnològic i que estan suposant un benefici per al sector, per a l'economia i per al país. Com hem comentat en més d'una ocasió la situació és complexa i cal cercar alternatives.
El sector de la tecnologia, així com el de la innovació, el coneixement i el del valor afegit són sectors imprescindibles per tal de tirar del carro de la nostra economia en un futur ben proper. D'aquí que totes aquelles eines i iniciatives que puguin contribuir en aquesta direcció, en aquest sentit són positives i necessàries. I el Baròmetre sense cap mena de dubte n'és una.