
Barcelona ·
Alguns dels escriptors i dels intel·lectuals més savis a nivell internacional com Umberto Eco o el fundador de l'Internet Society, Howard Funk, ja apuntaven fa un temps, en relació al futur de la premsa, que allò que vindrà no s'ha d'endevinar sinó que cal preveure-ho: "El futur cal consultar-lo als autors de ciència ficció". Així ho cita a les seves línies del pròleg del nou Llibre Blanc de la Premsa Comarcal 2010 el mateix President de l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), Estanis Alcover.
El nou llibre, encarregat per la Fundació Catalana de la Premsa Comarcal i elaborat amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de La Caixa, inclou a les seves pàgines les dades més significatives del volum d'ingressos per publicitat al sector, així com xifres de vendes, marges de benefici, indicadors de consum, costos per lloc de treball, rendiments per exemplar venut i altres ràtios d'interès. Una nova eina doncs, que busca l'objectiu de ser útil a tots aquells professionals implicats en la premsa de proximitat i comarcal de Catalunya i que es mou al voltant d'un denominador comú: cercar les claus per encarar la crisi estructural que impregna el sector des de fa anys.
El nou Llibre Blanc, com indica Alcover, presenta els elements essencials per tal que els editors de la premsa comarcal entenguin com serà el futur a curt i mitjà termini, tot tenint en compte la "mala salut de ferro" que arroseguen les publicacions de proximitat a Catalunya des dels anys 90. I alhora sense deixar de banda l'oportunitat que representa la gran penetració que encara compta al si de la societat catalana.