Barcelona ·
Ja està tot previst per a la vetllada literària més important en llengua catalana: la coneguda Nit de Santa Llúcia. Aquest certàmen, originari del 1951 i organitzat per l'entitat per la promoció i la normalització de la llengua i la cultura catalanes, Òmnium Cultural, suposa el punt final a la Festa de les Lletres Catalanes, unes jornades que van començar el 26 de novembre passat
i que s'han d'acabar el proper 11 de desembre a la ciutat de Terrassa amb la tradicional Nit de Santa Llúcia.
El seu president, Jordi Porta, ha anunciat aquesta setmana en una roda de premsa tots els detalls de l'emblemàtica vetllada literària que ha d'atorgar els premis Sant Jordi de novel·la, el Carles Riba de poesia i el premi Mercè Rodoreda de narrativa breu, entre d'altres guardons. Porta ha avançat que l'acte cultural comptarà amb un espectacle ideat i dirigit pel director de la Fura dels Baus, Carles Padrissa, i ha informat d'una novetat en l'edició d'aquest any: la incrusió en aquesta nit literària dels premis Josep M. Folch i Torres de novel·la per a nois i noies i Joaquim Ruyra de narrativa juvenil, per tal d'augmentar la seva presència.
Òmnium Cultural ha destacat el potencial creatiu de la cultura catalana com a "motor fonamental" de la festa literària d'enguany, i ha avançat que la primera mitja hora de l'esdeveniment serà retransmès per TV3.