Al mes de setembre Viasona va complir el seu primer any de vida com a una viquipèdia de la música catalana: una gran base de dades sobre música del país a la xarxa Internet.
Barcelona ·
A dia d'avui, ja concolidada entre el sector, Viasona es planteja un nou repte: que el català "no perdi el tren del segle XXI". Viasona va esdevenir, ara fa un any, el primer lloc web català en el qual s'hi pot trobar catalogada tota la informació referent al patrimoni musical català històric i d'ara: una vertadera i exhaustiva tasca de documentació que permet un accés fàcil, ràpid i gratuït a qualsevol dada referent a la música catalana.
La celebració del seu primer aniversari ha portat l'empresa, liderada i creada per Joan Camp, a buscar altres fronteres i expandir-se cap a les comunicacions 2.0: el portal ha fet un salt endavant oferint enllaços Youtube, Spotify, etc.
A una entrevista, però, a l'ACN, el seu creador, Joan Camp, ha destacat que el repte que segueix aquesta iniciativa és, a dia d'avui, "contribuir a fer que el català no perdi el tren del segle XXI", en referència a la presència de la música feta al país a internet. En aquest aspecte, Camp ha revelat que l'empresa negocia actualment amb dos països europeus interessats en el model Viasona i que la iniciativa està tenint una acollida molt més satisfactòria de l'esperada: una mitjana de 3.000 visites diàries, segons Google Analytics.
"Si no trobes un grup en català a Viasona, que sigui perquè no existeix". Aquesta és la filosofia amb què Joan Camp va crear i segueix desenvolupant l'enciclopèdia virtual de la música en català ─com informalment l'anomenen─ una filosofia que segons Camp respon a una anàlisi primmirada del sector: "Ja hi havia un munt de serveis pel sector musical i no calia crear-ne un de nou, sinó fer interactuar totes aquestes web, de manera si un grup treballa amb alguna d'aquestes eines, ja està treballant amb nosaltres".