
La presidenta del govern balear, Francina Armengol, s'ha mostrat molt satisfeta després que ahir el Parlament de les Illes votes a favor de derogar la llei de símbols aprovada pel govern popular encapçalat per José Ramón Bauzá. Francina ha afirmat "Avui ha mort un símbol de la prepotència I la imposició".
A favor de la derogació hi han votat socialistes, sobiranistes de MES, Podem,l'autonomista PI I Ciutadans s'ha abstingut. Aquesta llei va ser l'eina per la qual el govern de Bauzá va prohibir que les escoles pengessin la bandera catalana que la comunitat educativa usava en defensa de la llengua de les Illes i en protesta pel decret de trilingüisme que posava fi a trenta anys d'immersió lingüística en català. També s'han aturat tots els expedients oberts contra mestes I directors d'escoles I institutes en relació a la llei avui derogada.
A dia d'avui el mateix grup popular està dividit entre els que pretenien abstenir-se en la votació reconeixent que Bauzá s'havia equivocat i els que volien votar-hi en contra. Al final, la proposició del PP no ha estat acceptada per MES i Podem i els populars han abandonat la sala de plens. MES i Podem estaven disposats a debatre però no a acceptar una llei de símbols que consideraven que només pretén impedir la llibertat d'expressió.