Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 10 de de desembre del 2008 | 15:33
Notícia · Política

CiU estudiarà la proposta de Puigcercós de concórrer a les eleccions europees amb una candidatura conjunta

Barcelona · El que en teoria són unes eleccions secundàries pels catalans, les europees -a l'anterior convocatòria no es va arribar al 40% de participació- estan creant més joc polític de l'esperat. Quan falten set mesos pels comicis, els partits catalans ja estan movent fitxa i aquest dimarts, Puigcercós ha proposat a CiU presentar una candidatura conjunta que englobi, com a mínim, la federació nacionalista i ERC. El pla B del president d'Esquerra seria el de treballar per una "gran coalició" que englobés tots els partits nacionalistes de l'Estat. CiU, que es troba en ple debat per a decidir el seu candidat a les eleccions europees i si renova la coalició GalEusCa, ha respost a través d'Oriol Pujol que "estudiarà" la proposta.

 

La iniciativa de Joan Puigcercós té l'objectiu de "fusionar tot l'espectre nacionalista", al•ludint a CiU, per "defensar plegats el dret de Catalunya a ser una nació normal al si d'Europa". El president d'ERC ha justificat el pacte ja que a Brussel·les "no hi ha el TC" i el "catalanisme s'hi pot defensar en millors condicions". Oriol Pujol ha respost que Convergència "estudiarà" la proposta, tot i que li ha demanat que la "concreti una mica més". Tot i això, Pujol ha volgut ironitzar sobre la iniciativa de Puigcercós preguntant-se si el PSC "no és prou catalanista" per incorporar-se a aquesta llista unitària. El moviment d'Esquerra, doncs, obre una nova opció a la federació nacionalista, que encara no té clar quin candidat s'ha de presentar als comicis -Guardans vol repetir, però Mas pensa en un altre perfil, possiblement en López Tena- i si ho farà a través de GalEusCa.

 

Des d'Esquerra, conscients que la proposta pot no ser viable, no es descarta treballar per una "gran coalició" entre tots els partits polítics nacionalistes de l'Estat, unint així GalEusCa amb l'Europa dels Pobles, en què hi ha ERC i EA, entre d'altres.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat