Aquesta és la voluntat del PSC, que abans que acabi el 2005 espera una escenificació pública d’un pacte polític entre els partits catalans que donen suport al projecte de nou Estatut i el Govern del PSOE. Aquesta foto de família ha de servir, a parer dels socialistes catalans, perquè l’opinió pública percebi que hi ha una garantia Aquesta és la voluntat del PSC, que abans que acabi el 2005 espera una escenificació pública d’un pacte polític entre els partits catalans que donen suport al projecte de nou Estatut i el Govern del PSOE. Aquesta foto de família ha de servir, a parer dels socialistes catalans, perquè l’opinió pública percebi que hi ha una garantia d’acord futur. Segons Miquel Iceta es tractaria d'un “compromís molt seriós” adquirit públicament per totes les parts de la negociació, tot i que no s’ha parlat de la conveniència o no de celebrar una cimera a Catalunya i una reunió bilateral amb el Govern del PSOE. Aquest desig del PSC es produeix quan el PSOE encara no ha fet públic el seu parer sobre el model de finançament català, i en plena picabaralla política entre el quadripartit (PSC, ERC, ICV i CiU), arran de la polèmica sobre possibles contactes bilaterals de CiU amb el PSOE per pactar l’Estatut.
Des d’ERC sí que s’ha fet referència a la possibilitat d’aquesta trobada. El president d’ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha assegurat que “en els pròxims dies hi haurà una primera reunió de caràcter tècnic” entre els quatre partits catalans que van aprovar la proposta d’Estatut. En aquesta reunió, segons Carod, es podrà veure “si les coses han canviat o no” respecte als contactes entre els partits catalans i el PSOE. Però el líder republicà ha reconegut que “les vibracions que arriben de Madrid no són positives”.
Mentrestant, la postura de CiU ha trigat més a quedar fixada, i tot i que ara la federació nacionalista s’ha avingut a l’estratègia unitària, els darrers dies ha protagonitzat una polèmica entre CDC (Quico Homs) i Unió (Duran Lleida) sobre la conveniència o no de participar en una cimera a quatre per establir estratègies conjuntes a Madrid.