Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 13 de de gener del 2011 | 17:15
Notícia · Política

"Vivim una situació de colonialisme mediàtic"

Barcelona · L'actuació del govern Camps en matèria lingüística amb l'accentuació de les retallades pressupostàries a la cultura i la comunicació en llengua pròpia han conduit el sector de la premsa escrita al País Valencià a un estat més alarmant del que en general acostuma a estar arreu. Davant un paradigma comunicatiu al País Valencià dominat gairebé en un 100% per la llengua castellana, l'Associació Ciutadania i Comunicació (associació de consumidors que agrupa a més d'un centenar de persones) i l'Associació de Publicacions Periòdiques Valencianes (APPV) ja van engegar la setmana passada un pla per enfortir la premsa en valencià en territori propi: "Millora la teva dieta mediàtica. Consumeix publicacions valencianes". 

Seguint aquesta mateixa línia, el president de l'APPV, Francesc Martínez, ha denunciat a una entrevista la l'Avui que a les terres valencianes es viu una situació de "colonialisme mediàtic" en la qual el panorama comunicatiu valencià es troba "dominat pels grans grups" de comunicació de l'Estat. Martínez, coneixedor de les no-polítiques lingüístiques de la Generalitat valenciana (com així les anomena) ha indicat que una llengua minoritzada no està en les mateixes condicions de competir amb una llengua d'Estat "per la diglòssia que es produeix a les comunitats bilingües" i ha lamentat que l'executiu de Camps sigui l'administració que menys diners dedica a la promoció de la llengua pròpia als mitjans: "Menys fins i tot que Astúries".

Martínez ha sentenciat que aquestes actuacions polítiques responen al laissez faire, és a dir, a una política "encaminada a que el valencià [català] no reviscole" perquè hi ha "una intencionalitat política per marginar tot allò que signifique defensa de la llengua". L'entrevistat finalment, ha assegurat que en el món de la globalització si una llengua no té presència en els mitjans de comunicació, "no existeix", cosa per la qual ha defensat les polítiques de normalització lingüística com a mesures que "donen valor d'utilitat a la llengua": "A Catalunya, El Corte Inglés troba que el català és útil i s'anuncia en català; al País Valencià, en canvi, ho fa en castellà".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat