Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 13 de d'octubre del 2010 | 16:29
Notícia · Política

ERC alerta d'un possible pacte de CiU amb les majors' per fer marxa enrere en la Llei del cinema

Barcelona · "Em consta que CiU ha pactat amb les majors' cinematogràfiques que si guanya no desenvoluparà la llei que permet que el català estigui en les mateixes condicions que el castellà en les pantalles de cines". El president d'Esquerra, Joan Puigcercós, va llençar aquesta acusació el passat diumenge 10 d'octubre en una entrevista a Efe. La contundència de la frase obliga a CiU a negar els fets o bé acceptar-los, però no pot restar impassible amb un tema d'importància cabdal, ja que, més enllà de la Llei del Cinema, un pacte convergent amb les majors' marcaria quina serà la línia de la federació en cas que arribi a la Generalitat.

De fet, el Secretari de Cultura, Eduard Voltas, ja va contemplar l'agost passat aquesta possibilitat, tenint en compte que CiU va mantenir "vives fins al final" unes esmenes a la Llei del cinema que "rebaixaven les seves obligacions lingüístiques". Tot i que CiU finalment va accedir a votar a favor de la llei, el cert és que la federació va tenir certes reticències a l'hora d'acceptar el percentatge del 50% en cada llengua que estipula la normativa. Aquest fet, doncs, dóna certa credibilitat a l'acusació de Puigcercós que, en cas de no ser certa, hauria de ser resposta de manera contundent des de Convergència.

Continuant amb l'entrevista, Puigcercós va afirmar que tenia la sensació que "CiU ja ha començat a fer marxa enrere, després d'estar sobreexcitant a l'electorat durant els set anys que han estat a l'oposició". Segons el republicà, ara que des de Convergència ja es veuen de nou a la Generalitat, "retrocedeixen" en aspectes lingüístics o "de major sobirania", no tan sols en la llei del cinema, sinó també en l'obligació que els professors universitaris hagin d'acreditar un coneixement suficient del català.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat