Barcelona ·
La mesa del Parlament català ha rebutjat per unanimitat la Iniciaitiva Legislativa Popular que ha presentat la plataforma 10mil.cat a favor de la convocatòria d'un referèndum d'autodeterminació el 12 de setembre de 2010. Els motius que ha al·legat la mesa han sigut que la ILP "no s'ajusta al marc competencial
de la Generalitat" i que tampoc "compleix els requisits de l'article 1 de la llei d'iniciativa legislativa popular".
En concret aquesta llei estableix que "poden ésser objecte de la iniciativa legislativa popular les matèries sobre les quals la Generalitat té reconeguda la seva competència i el Parlament pot legislar, d'acord amb la Constitució i l'Estatut, llevat de les matèries que l'Estatut reserva a la iniciativa exclusiva dels diputats, els grups parlamentaris o el govern, dels pressupostos de la Generalitat i de les matèries tributàries". Per tant, aquesta iniciativa ha estat considerada "inconstitucional" i "antiestatutària".
La comissió promotora d'aquesta iniciativa, encapçalada per Roger Granados, Enric Canela i Miquel À. Gràcia, va registrar la ILP el 6 de maig passat i van manifestar-se el passat mes de març a Brusel·les sota el lema "We want a catalan state".