Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 18 de de novembre del 2009 | 16:52
Notícia · Política

ERC presentarà esmenes a la Llei de l'Audiovisual per garantir les emissions de TV3 al País Valencià

Barcelona · El secretari general d'ERC i portaveu al Congrés espanyol, Joan Ridao, ha afirmat aqueta setmana que presentarà un centenar d'esmenes parcials i una esmena a la totalitat de la Llei General de la Comunicació Audiovisual (LGAC). El secretari general d'ERC ha informat que aquestes accions es duran a terme perquè la LGAC

és "centralista i ignora la pluralitat de l'Estat", alhora que ha de "garantir la reciprocitat entre els territoris que vulguin compartir les seves televisions públiques".

ERC ha lamentat la manca de volulntat del govern espanyol per mantenir les emissions de TV3 al País Valencià i ha recordat que l'executiu de Zapatero va presentar aquesta llei com a eina per facilitar la reciprocitat, la qual, pel moment, no està assegurada. En aquest sentit, Ridao ha dit que ambdós governs, valencià i català, estan d'acord en la reciprocitat i que "ara cal la voluntat del govern espanyol".

Ridao ha concretat també la resta de punts que ERC vol esmenar de la LGAC: el respecte competencial, el manteniment del model mixt de finançament del mitjans públics, les obligacions dels operadors estatals de televisió vers les llengües oficials diferents del castellà, la limitació de la publicitat i la reciprocitat d'emissions entre televisions públiques en altres territoris.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat