
El braç polític de l'Estat més usat en la guerra bruta contra el dret a decidir dels catalans ha tornat a la càrrega aquesta setmana. El Tribunal Constitucional (TC) ha decidit mantenir la suspensió de la declaració de sobirania que el Parlament va aprovar el passat mes de gener i que va ser motiu d'un recurs presentat pel govern espanyol.
Mai no s'hi pot anar en contra la voluntat d'un poble. L'estat, però, expert en disfressar sota el paraigües de la democràcia atacs a pobles i minories culturals i lingüístiques encara no se n'ha assabentat.
Un nou capítol en la guerra de l'Estat contra Catalunya ha tingut lloc, de nou, aquesta setmana. L'alt tribunal espanyol, el mateix que ja va esquinçar l'any 2010 l'Estatut de Catalunya, ha tornat a sentenciar en contra del funcionament regular i normalitzat de la democràcia de Catalunya i ha decidit aquesta setmana mantenir la suspensió de la declaració de sobirania, una acció que ja ha tingut conseqüències a nivell polític.
La majoria dels grups parlamentaris catalans ha criticat aquesta decisió del TC en considerar-la política i no pas jurídica. D'aquesta manera, CiU, ERC, ICV-EUiA i la CUP han acusat el TC de ser una 'cambra polititzada' i han assegurat que les seves decisions no afectaran el full de ruta cap al dret de decidir.
La maniobra de desestabilització del TC és una de les moltes accions que l'Estat ha emprès en contra del procés de transició nacional de Catalunya.