Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 3 de de gener del 2012 | 19:04
Notícia · Política

ERC estarà "al costat" del Govern si s'estripa el full de ruta provinent de Madrid

Anna Simó ofereix un acord a CiU per "no empetitir el país".

Escapar de la pinça que fa el PP fa des de Catalunya i des del govern espanyol i estripar el full de ruta provinent i imposat des de Madrid. Aquestes són les condicions d'ERC per tal d'arribar a un acord amb CiU, que es materialitzarien accelerant l'aprovació de la proposta de pacte fiscal i sotmeten-la a consulta popular el primer semestre del 2012.

Així ho ha dit la portaveu d'ERC al Parlament, Anna Simó, que ha demanat al president del Govern que no s'empetiteixi enmig de l'"entrepà" en què es troba entre el PPC i el govern popular a l'Estat. Simó li ha reclamat a Mas que "lideri" més enllà del que ho faria un president d'una autonomia. Segons ha dit, el Govern ha d'"estripar" el full de ruta que es marca des de Madrid i avançar amb una major ambició que no només conservar l'actual nivell d'autonomia. Si ho fa, ha afegit, comptarà amb la complicitat d'ERC. La portaveu republicana ha instat a Mas a que expliqui clarament quin és el "rumb" perquè -fent servir els símils que ha emprat el president de la Generalitat- l'objectiu no és navegar, sinó arribar a algun lloc.

Simó ha fet aquestes declaracions hores després que Artur Mas fes balanç del primer any de Govern de CiU i, referint-se a la situació econòmica i l'estat del benestar, ha afegit que el problema no és que s'hagi estirat més el braç que la màniga, sinó que Catalunya va amb "armilla". En aquest sentit, ha defensat que el que toca fer "sense demora" és defensar el pacte fiscal accelerant-ne els terminis i convocant una consulta abans d'anar a Madrid.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat