El local del Memorial 1714, al Fossar de les Moreres, ha acollit aquesta setmana la conferència sobre la seguretat nacional de Catalunya avui dia i el paper dels Mossos d'Esquadra en la defensa de l'Estat.
Barcelona ·
En una sala plena amb públic divers Miquel Sellarès, president del CEEC, ha fet un repàs històric aquesta setmana del sistema de seguretat i defensa que ha tingut Catalunya, fent especial èmfasi en la Guerra Civil, la derrota de 1939, l'exili, la lluita contra els nazis, Europa i la lluita armada contra el franquisme.
Després, Sellarès s'ha estès en la transició nacional actual, i les seves mancances quant a seguretat i defensa, així com en la creació del model de seguretat català a dia d'avui i les seves virtuts i mancances.
Allà on Sellarès hi ha posat més determinació és en el paper de la Policia de Catalunya en el procés de transició nacional, un cos al què Sellarès ha esperonat a evitar qualsevol tipus de violència. Sellarès també ha exigit que tot el procés es faci amb perfecte ordre democràtic.
Podeu veure la part final de la conferència a l'apartat TribunaTV.