Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 4 de de març del 2010 | 14:37
Notícia · Societat civil

L'Acte d'estat recepta unitat i aprofitar el context per assolir la independència

Barcelona · La independència és més a prop que mai, però cal unitat i ser conscients que comptem "amb el context més favorable dels darrers tres segles" per aconseguir- la. Aquest és l'anàlisi general que van fer els ponents de l'Acte d'estat celebrat aquest dimecres a Sabadell. Presentat per Joel Joan, l'acte ha comptat amb la ponència d'Alfons López Tena, Joan Carretero, Josep Guia i Oriol Junqueras. Tots ells, de partits i tendències ideològiques força dispars, han coincidit en assenyalar el fenomen de les consultes com un punt d'inflexió, de "no retorn" per a l'assoliment d'un estat propi.

L'acte ha començat amb el passi d'un curtmetratge que presenta un futur en què Catalunya ja és independent. L'hipotètic estat té una presidenta, compta amb un exèrcit català, i narra des de dins les reunions de govern, amb els problemes de qualsevol estat, i el funcionament d'àrees com la sanitat o l'educació. El vídeo finalitza amb un discurs d'estat de la presidenta recordant el passat de Catalunya i el futur que se li presenta.

Joel Joan ha estat l'encarregat de donar pas als ponents de l'acte, amb les primeres intervencions de López Tena i Joan Carretero. Tot seguit, Joan Laporta, que no ha pogut ser present a l'acte tot i la seva voluntat d'assistir-hi, ha fet una intervenció enregistrada en què ha afirmat que "l'aspiració més noble del poble de Catalunya és defensar la seva llibertat".

Abans de passar a la segona ronda de ponents, Francesc Ribera Titot', ex de Brams, ha realitzat una actuació musical i, en la línia del curtmetratge inicial, s'ha situat en un futur pròxim, en què Catalunya ja ha assolit la independència, per rememorar el moment en què es produeix el procés d'emancipació nacional. Ribera ha afirmat taxativament que si se l'hi aparegués un geni que li donés l'oportunitat d'aconseguir l'estat propi de cop, li diria que no. "Voldria viure aquella nit", ha expressat, "abaraçar-me amb els companys de lluita" i "travessar la meta amb els meus propis peus". Mirant enrere, Titot' ha recordat que ens "vam barallar amb els conservadors, els socialdemòcrates, els democratacristians i els liberals, però ens vam barallar a l'hora de redactar la nova constitució".

Els aplaudiments a l'actuació han donat pas a la intervenció de Josep Guia i d'Oriol Junqueras, el darrer en parlar. L'acte ha finalitzat amb tots els ponents i Joel Joan a dalt l'escenari cantant Els Segadors amb el miler de persones que han omplert de gom a gom La Faràndula.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat