Barcelona ·
Les companyies de telefonia mòbil no deixen de ser notícia, periòdicament, per les constants violacions que exerceixen sobre els drets lingüístics dels catalans. Si durant el període 2003 a 2009 les companyies van anar incorporant pam a pam el català en els telèfons mòbils fins a arribar a un espectacular creixement de la presència de la llengua pròpia -de dues companyies que ofertaven els dispositius en català fins a sis en sis anys-, ara toca el rebre a l'atenció telefònica que aquestes ofereixen als seus clients.
Un estudi elaborat per la Plataforma per la Llengua ha conclòs aquesta setmana que menys de la meitat dels usuaris de telefonia mòbil té l'opció de ser atès en català. El document ha indicat que un 63% dels usuaris no disposa de l'opció en català en l'atenció al client, mentre que només el 41% disposa d'aquest servei lingüístic, tot i que l'ha de demanar prèviament i de manera expressa.
L'estudi de la plataforma ha estat elaborat en base a una enquesta a 655 usuaris i forma part de la quarta formada de documents realitzats per l'entitat per tal d'analitzar la presència de la llengua pròpia en totes les vessants d'aquest sector. Per la seva importància, podeu consultar l'estudi sencer a l'apartat de documents.