Barcelona ·
El 37% dels catalans recolzaria la independència de Catalunya, mentre que un 41% la rebutjaria. Un sondeig de La Vanguardia encarregat a Noxa referma de nou el creixement que està vivint el món del sobiranisme. Més enllà d'aquest quasi empat que marca l'enquesta, el més interessant és la tendència que marca. Mentre que la distància entre les dues opcions era el novembre del 2008 de 14 punts, i a l'octubre del 2009, d'11, aquest 2010 és de tan sols 4 punts. El nou estudi, amb petites variacions, està en sintonia amb els que van presentar la UOC i El Periódico anteriorment.
El PSC més sobiranista
El canvi més significatiu, analitzant els posicionaments dels diferents grups d'electors, és que l'evolució dels partidaris del sí augmenta de forma significativa entre els votants del PSC. Els de CiU continuen dividits entre el Sí i el No i Esquerra és l'únic partit parlamentari amb més partidaris de la independència que de la unió amb Espanya, però un 35% dels votants socialistes recolzaria la secessió, mentre que fa 12 mesos eren només el 22%.
El que es manté, amb un lleuger augment, és el suport de la ciutadania a les consultes populars sobre la independència. Un 54% hi està d'acord (més dos respecte el març), mentre que un 34% les rebutja (menys cinc punts respecte fa dos mesos).