El director de la Institució de les Lletres Catalanes, Oriol Izquierdo, i el president d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV), Eliseu Climent, van destacar el paper de Cahner en la construcció nacional de Catalunya.
El merescut homenatge a Max Cahner organitzat per Òmnium Cultural de Sant Cugat a l'Arxiu Nacional de Catalunya ha omplert la sala d'actes de l'entitat d'admiradors d'un dels homes clau en la construcció nacional, especialment en el camp cultural, de Catalunya. Es presentava el quart volum de la 'La literatura de la revolució i la contrarevolució', escrita pel mateix Cahner amb el membre d'Òmnium Joan Tres, però aquesta fou una excusa per posar en relleu la figura del primer Conseller de Cultura de la Generalitat després de la dictadura.
Diverses personalitats van repassar el llegat de Cahner, entre d'ells Oriol Izquierdo i Eliseu Climent, que van fer referència a les institucions culturals nascudes gràcies a l'exconseller, com l'Arxiu Nacional de Catalunya, el Teatre Nacional de Catalunya, TV3 i Catalunya Ràdio, la Gran enciclopèdia catalana i Edicions 62. Cugat.cat ha fet un vídeo de l'acte amb entrevistes a algunes de les personalitats presents.