Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 15 de de setembre del 2010 | 14:33
Recull de premsa · Comunicació

Gifreu: "El llibre d'estil de la CCMA propugna un model de mitjans públics al servei del país"

Barcelona · El catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Gifreu, ha valorat positivament l'aprovació de la primera part del Llibre d'estil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals a un article publicat a El Temps, on hi indica

que el nostre país "arrossega, com va detectar molt bé Joan Fuster, un gravíssim problema de noms": "Els natius, els nouvinguts, els residents, els turistes o els estrangers, tots tenim dificultats per a situar la identitat i la diferència d'una gent que es considera pertanyent a, o relacionada amb la història i la terra dels catalans".


L'autor de l'article Una guía per a narrar el país ha assegurat que som un país "sense nom que malda per fer-se reconèixer a dintre i a fora d'unes fronteres difuses" i ha constatat que "som en ple procés històric de redefinició, negociació i promoció d'un país amb nom propi a Europa i al món". "En aquest procés -ha continuat Gifreu-, un dels requeriments propis de la cultura contemporània sobre els projectes d'identificació nacional és l'escenificació i la narrativització permanents del país i de la diferència".

En aquesta funció social, l'autor de l'article ha subratllat el paper dels mitjans de comunicació: "El sistema dels mitjans de comunicació són avui els mecanismes sòcio-culturals determinants per a dotar la societat plural d'uns llibres d'estil que facilitin els processos de narrativització, visualització i intercomunicació". En aquests termes, Gifreu ha afirmat que "cal valorar l'esforç de concreció que ha fet la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que ha aprovat la primera part del Llibre d'estil [...] que comprèn els valors i principis d'actuació dels mitjans de la CCMA, comuns a totes les plataformes -televisió, ràdio i mitjans interactius- en què produeix i difon continguts".

"Val la pena de destacar -ha continuat l'autor de l'article- l'abast d'aquesta Guia, destinada a reforçar l'horitzó nacional dels mitjans de la CCMA, propugnant un model de mitjans públics al servei del país, de l'expressió de la seva identitat nacional, de promoció de la llengua i la cultura catalanes i un model de qualitat i d'exigència professionals". Finalment, el catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra ha agraït als responsables de la CCMA "l'aclariment de determinats termes en el discurs rutinari dels seus mitjans i professionals, com per exemple país, nació, govern o parlament".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat