Barcelona ·
Això explica el tinent d'alcalde de promoció econòmica de Barcelona, Jordi William Carnes, un dels cervells de la compra catalana d'Spanair a través de capital públic i privat, en una entrevista al diari Expansión.
Tot i aquesta incursió de l'Ajuntament, amb Catalana d'Iniciatives, Turisme de Barcelona, i Fira de Barcelona, l'ens públic no ocuparà cap lloc al consell d'administració de la companyia, que dirigirà Ferran Soriano. Segons William, "l'Ajuntament i la Generalitat han tingut la funció d'implicar l'empresariat perquè l'operació tirés endavant: la compra necessitava un impuls públic, però ara ha d'entrar a la lògica del mercat i l'eficiència en la gestió".
Carnes reconeix també en l'entrevista que l'Aeroport del Prat ha trobat amb Vueling "un operador ideal per rutes punt a punt, però necessitava una altra companyia que operés amb una lògica d'aliances internacionals, com Spanair". En aquest sentit, el tinent d'alcalde considera "imprescindible que El Prat tingui dues o tres aerolínies amb estratègies comercials diferents perquè l'aeroport es converteixi en referent".
En darrer lloc, Carnes explica que la companyia, de les quals el conglomerat Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (Ieasa) en controla el 80,1%, està ultimant el fitxatge d'un nou director general "que serà una figura de primer nivell amb experiència en la gestió de companyies aèries". Abans del 30 d'abril, els nous socis hauran de subscriure una ampliació de capital de 100 milions d'euros.