Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 13 de de juny del 2008 | 17:23
Recull de premsa · Economia

Josep Maria Canyelles: "Si una empresa entra en el terreny de la política ha d'acceptar també que se la pugui criticar"


L'exdirector de l'Incavol i professor de la UOC, Josep Maria Canyelles, ha publicat aquesta interessant reflexió sobre el cas Air Berlín a Xarxanet.org. Dividit en set punts molt esquemàtics, l'article aprofita l'afer per parlar de la Responsabilitat Social de les Empreses i deixa clar que "tradicionalment, hom ha entès que les empreses no feien declaracions referides a l'esfera de la política", però si  això ha de canviar, l'ideari de les empreses "s'hauria de publicitat, ja que passaria a ser un atribut més de la seva oferta de valor, ja sigui per bé o per mal". I, sobretot: "Si una empresa entra en aquest terreny, ha d'acceptar també que se la pugui criticar".

Però l'autor va més enllà i recorda que si bé "el món empresarial no és amant d'un excés de marcs legals i prefereix un màxim d'autoregulació" en la matèria lingüística "opten per mirar més a l'Estat que no al Mercat" i en tot cas "han de tenir en compte que prendre posicions ideològiques podria no ser bo per a elles". Encara que Canyelles assegura que "en el futur veurem més empreses incorporant valors forts" per tal de crear "una base social i de clientela de màxima fidelitat", encara optaran per temes "que no generin oposició". Canyelles també recorda que, a banda d'Air Berlín, "hi ha empreses carregades d'ideologia però que no la verbalitzen" i posa exemples com Telefònica o Iberia, casos que cal anar "desemmascarant" a partir de "mostrar obertament com es comporta una empresa que sols es mou pel mercat (com RyanAir)".

Finalment recorda que "el respecte a les identitats serà un dels grans reptes del segle XXI però no serà gens fàcil progressar-hi" i que el fet que l'estat francès hagi reconegut el valor de la diversitat lingüística és un "miracle" però "operativitzar això no serà senzill". Per tant recomana a les empreses catalanes "aprofitar el nostre context per desenvolupar models de ciutadania corporativa que facilitin la internacionalització".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat