Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 13 de de juliol del 2009 | 15:17
Recull de premsa · Economia

Jordi Fortuny: "'Catalonia, the land of Barcelona' transmet una imatge clara i potent"

Barcelona · Aquest és l'eslògan que el Govern de la Generalitat ha preparat per a l'Exposició de Shangai 2010, segons un reportatge publicat al diari La Vanguardia. Després de molts anys de dubtes i indefinicions, la Generalitat ha decidit finalment com projectarà la imatge de Catalunya a l'exterior.

El director general de Comunicació Corporativa de la Generalitat de Catalunya, Jordi Fortuny, ha revelat a una trobada a Boston amb empresaris catalans, que l'eslògan que representarà el nostre país a l'Exposició estarà centrat en la força cosmopolita que projecta la ciutat de Barcelona. La idea d'aquesta frase, segons Fortuny, "està en transmetre una imatge clara i potent en un país tan allunyat de Catalunya com és la Xina, que no ens coneix".

"S'ha aprofitat, a més a més -ha continuat Fortuny- la presència d'un públic cosmopolita a l'exposició en aquests sis mesos que durarà -s'espera que hi assisteixin 70 milions de persones-, i s'ha escollit aquest eslògan perquè Barcelona és la imatge perfecta per aconseguir aquests objectius". Per la seva banda, l'opinió de la major part dels empresaris assistents a la trobada a Boston és favorable a aquest eslògan, i la majoria ha assegurat que "el futur de l'economía catalana depèn de la fortalesa de la plataforma Barcelona".

"La Generalitat ha mantingut en un segon pla la importància de Barcelona en les seves campanyes internacionals, i ha prefereit sempre un eslògan general de Catalunya que dificulta la ubicació del país en el mapa" han afirmat. Precisament, Catalonia, the land of Barcelona és fruit d'un gir intencionat que el Govern ha volgut fer per a Exposició Shangai 2010. L'empresari Pere Botet, per posar un exemple, s'ha postulat totalment a favor d'aquest canvi: "La història del 92 ja cansa, no es pot anar pel món explicant sempre el mateix, jo m'he cansat d'anar explicant sempre aquest argument, es necessari renovar el discurs i trobar una altra línia de desenvolupament".

Carles Martí, però, es qüestiona si s'ha d'abandonar o no la línia dels Jocs Olímpics: "Hauríem de preguntar-nos si s'ha de repetir el 92 i qui ha de projectar el missatge. Les administracions? El sector privat? Les caixes d'estalvis?". I pel que fa a Joaquim Boixareu, president del Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), aquest ha afirmat que primer s'ha d' "arreglar" aspectes bàsics com l'ensenyament a les universitats.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat