Barcelona ·
El Secretari General del Cercle Català de Negocis (CCN), Joan Canadell, ha denunciat a un article a l'AVUI la competència "deslleial" que està aplicant el Govern central als seus mercats interns i ha recordat la desproporció
en la inversió en infraestructures de l'autovia Madrid-València. L'autor de l'article Competència deslleial ha corroborat que aquesta va ser creada amb "un objectiu clar: convertir el port de València en el port de la capital" i a més a més unir econòmicament les dues comunitats: "Això va afeblir les tradicionals i importants relacions comercials entre Catalunya i el País Valencià. L'objectiu ha estat complert i avui, el port de València mou més mercaderies que el de Barcelona, tradicionalment més important".
El Secretari General del CCN ha continuat dient que "ara ens anuncien que el tren d'alta velocitat entre la capital espanyola i València estarà enllestit a final d'aquest any, una línia molt més ràpida que l'actual Euromed de Barcelona a València" i ha sentenciat que la "irracionalitat d'aquestes inversions" és denunciable en un "tribunal internacional de viabilitat d'inversions en països receptors de subvencions": "El més preocupant des del nostre punt de vista és que amb aquesta autovia i aquesta línia d'alta velocitat els valencians trobaran totalment lògic que les seves necessitats de productes i serveis les hi ofereixin cada cop més des de la capital espanyola, en detriment de Catalunya".
Joan Canadell ha destacat que "molts empresaris catalans ja estem notant que els competidors pel mercat del País Valencià cada cop més vénen de la capital espanyola, quan durant dècades havien estat catalans o locals" i ha conclòs que aquest fenomen és "competència deslleial": "L'Estat inverteix en allò que fa més competitives les empreses de la capital i deixa arraconada Catalunya, amb l'única sortida de l'exportació, però sense ajudar-nos en les inversions que calen per millorar la logística i les comunicacions cap a aquests mercats. Només cal veure l'endarreriment del TAV cap a l'Estat francès, la nova llei de ports, la impossibilitat de fer un hub internacional a l'aeroport del Prat, el fre a l'autovia A-2 (8 km en 6 anys, mentre que han fet l'autovia de la Plata, de més de 800, en el mateix període i que uneix Astúries amb Andalusia), l'endarreriment del desdoblament de l'AP7, el desdoblament de l'N-II, la paralització de l'AP7 a Castellbisbal... i tantes altres que mencionaríem si no fos que n'hi ha una que serà mortal per a la industria catalana si no hi posem fre: l'eix de mercaderies pel Pirineu".
Finalment l'autor de l'article Competència deslleial ha posat especial èmfasi en la relació econòmica de Catalunya amb Europa: "Si no som capaços de convèncer Europa que la via lògica des del raonament econòmic és l'eix mediterrani, perdrem el tren del progrés industrial [...] només amb un Estat podrem negociar amb criteris raonables amb la Unió Europea."