Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 18 de d'abril del 2016 | 13:46
Recull de premsa · Política catalana

Soler: "Necessitem una confrontació de legitimitats, no pas una cursa de desafiaments amb més testosterona que sentit polític".

En un article a l'Ara Toni Soler considera que hi ha tres tasques que són  urgents. Així, la primera afirma seria "corregir el relat" i es que ens diu al respecte que  "El sobiranisme va adquirir forma d'onada gràcies a un optimisme contagiós. Era un relat necessari en un moment de baix to col·lectiu.

Però ara cal entendre que el Procés, justament perquè ha avançat, s'enfronta a reptes més complexos que demanen fredor, constància i realisme. Els sobiranistes necessiten buscar respostes, prioritzar, polititzar-se. Necessiten menys fervor i més intel·ligència. Menys simbolisme i més realitat. Oblidar-se del desgastat adjectiu històric".

Un segona seria "restablir consensos" perquè ens diu Soler "Si l'independentisme supera el 50% dels vots, tindrà un mandat clar. Si no ho aconsegueix (i no ho aconseguirà si en el pròxim any i mig no canvien molt les coses), seguirà sent una força central, però haurà de buscar consensos. Una bona manera és obligar a definir-se tots els partits que volen un nou estatus per a Catalunya, i fixar amb ells unes bases de discussió" i afegeix que  cal posar les posar les cartes sobre la taula  i queÉs molt millor això que no pas el miratge actual, que consisteix a atreure elscomuns a un procés constituent on es debat sobre com ha de ser el país, sense dir quin grau de sobirania tindrà, la qual cosa és una absurditat, i a més permet a la gent de Podem i companyia seguir fent la viu-viu".

I una tercera la centra en "el govern" i assegura en relació a aquest punt "L'independentisme controla el govern de la Generalitat, les diputacions i 785 ajuntaments. Perquè això sigui una força, cal esprémer al màxim les capacitats de l'autogovern i explicar-les (comunicar!) de manera clara i persistent" i  demana "Que el sobiranisme governant apliqui el seu programa i que sigui el govern espanyol el que es vegi obligat a afirmar la seva autoritat passant per damunt dels interessos de la gent. Necessitem una confrontació de legitimitats, no pas una cursa de desafiaments amb més testosterona que sentit polític".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat