Barcelona ·
La presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, fa una crida a la participació a la manifestació del proper 10 de juliol a Barcelona en contra de la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut. Casals assegura, a un article a l'Avui, que "ens hi trobarem junts tots els que exigim respecte a la voluntat del poble de Catalunya, perquè som una nació i nosaltres decidim". "Què cal fer a partir d'ara?", es pregunta la presidenta de l'entitat.
Segons Casals, "per una entitat cívica, patriòtica i essencialment cultural com és Òmnium, la resposta és clara: hem de seguir fent el que hem fet fins ara, però encara amb més èmfasi, amb més energia, amb més esforç i segurament amb més valentia que mai". També assegura que "seguirem treballant per nostra llengua, la nostra cultura i el nostre país. Posarem la nostra capacitat de convocatòria al servei de les causes que ens faran superar els entrebancs que ara ens tornen a posar al davant".
Casals afirma que "semblava que en la lectura de la Constitució cadascú hi havia de trobar satisfacció", però ara amb la sentència del TC "ens han dit que no; que només hi ha una lectura de la Constitució espanyola i que no hi ha lloc per a la satisfacció de les legítimes ambicions del poble de Catalunya". Segons la presidenta d'Òmnium Cultural, "el cop és dur per a les esperances de futur compartit i el cop és dur també per a la democràcia espanyola".
També subratlla que "els ciutadans del nostre país volem veure com les institucions del nostre govern i les instàncies de la nostra societat civil es posen al servei de la consolidació del paper que correspon a la nostra evolució històrica i les expectatives de futur. La nostra història ens fa aptes a aspirar a un present de societat oberta, culta, desenvolupada, desperta i feliç; per això són imprescindibles uns mecanismes de govern, uns instruments d'exercici del poder que volem plenament a mans de la Generalitat".