Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 20 de de desembre del 2010 | 16:41
Recull de premsa · Política

Carod-Rovira: "Hem d'aprendre dels errors, unir-nos i passar per davant dels interessos i les dinàmiques dels partits"

Barcelona · El vicepresident de la Generalitat en funcions, Josep-Lluís Carod-Rovira, adverteix, en una entrevista a Público, que "o l'esquerra catalana es posa al dia o passarà molt de temps fins que

hi hagi un altre govern d'esquerres a Catalunya". Carod recorda que "ja van haver de passar 67 anys i, ara, alguna cosa haurem fet malament per durar només set anys". Per això, creu que "hem de ser capaços d'aprendre dels errors, unir-nos i passar per davant dels interessos i les dinàmiques dels partits". Carod-Rovira parla de la necessitat de regenerar l'esquerra catalana i considera que "el 2012 és el millor escenari per una plataforma de centreesquerra; és una oportunitat magnífica per l'esquerra catalana". Creu que "l'esquerra està desconcertada i la catalana pateix els mateixos problemes que l'esquerra europea, que és la incomoditat i l'absència de discurs davant de temes claus com la seguretat, la família, la llibertat individual, etc.". Carod-Rovira aplaudeix la decisió que ha pres Joan Puigcercós i assegura que "és un primer pas, responsable i imprescindible per la recuperació d'ERC, però no l'únic", ja que creu que "ara falta definir el discurs, la cultura política: escollir entre cultura de govern i d'oposició, vocació de majoria o de minoria". També fa balanç dels dos governs tripartits i afirma que "en el primer Govern, el de Pasqual Maragall, l'esquerra catalana va tenir la ingenuïtat de qualificar el Govern d'esquerres i catalanista'. Va ser un error total, perquè la gent que no és catalanista i d'esquerres va creure que aquell no era el seu Govern i va fer la impressió que no tenia aspiracions globalitzadores". Creu que en el segon govern "han fallat moltes coses, sobretot la soledat respecte als partits. El Govern no s'imposava als partits". En aquest sentit assegura que "m'he sentit més sol que ningú en el Govern; no he tingut connexió directa amb el meu partit", i que al final "he tingut més sensació d'estar representant a uns electors d'ERC de fa quatre anys que l'estratègia de la direcció d'ERC". D'altra banda, creu que en la campanya electoral s'ha vist molt clarament que "a Catalunya hi havia una esquerra ni-ni', perquè el Govern semblava l'oposició i l'oposició semblava el Govern". Creu que "el discurs ha estat molt a la defensiva, sense creure's les seves propostes", i considera que "el centredreta ha presentat una imatge d'estabilitat, seguretat, i d'aquí que molt vot del PSC i d'ERC hagi anat a CiU".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat