Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 22 de de desembre del 2008 | 17:13
Recull de premsa · Política

Isidre Molas: "estem en una etapa de canvi, que no és producte de la crisi, el moviment de transformació va més enllà"

Barcelona ·

Isidre Molas, president del PSC, fa un positiu diagnòstic de la situació de Catalunya. "La perplexitat és per a qui es queda quiet i és passiu. Catalunya és un país perplex? No. Tenim l'obligació de dir que és un país que té prou empenta per enfrontar-se als problemes, als antics i als nous i sortir-se'n amb seguretat", explica en una entrevista a El Punt. "Aquest és una societat molt viva, i és aquesta una de les seves fortaleses", afegeix.


Molas, professor i expert en dret constitucional, diu que "en aquests moments, estem en una etapa de canvi, que no és producte de la crisi -n'és un element més- i ens indica que el moviment de transformació va més enllà del què alguns havien pensat. A una societat, el pitjor que li pot passar és quedar descentrada, perquè les seves possibilitats es redueixen".


Respecte la relació entre Catalunya i l'Estat espanyol, Molas destaca que: "ha estat canviant. Va ser-ho des del segle XIX, a la primera meitat del XX, amb el franquisme... i ha tornat a canviar amb l'assentament de la Constitució" (...) "La qüestió és com s'enfoquen els temes interrelacionals. Si ho fas amb ànim de participació, això et dóna força".


Davant el nou Estatut i finançament, el president del PSC, diu que "és constitucional i significa un nou estadi de les autonomies d'Espanya. Crec que ha de desenbocar en una modificació de la col·laboració de comunitats entre si i amb el govern, que es podria plasmar en reforma del Senat".


D'altra banda, en cas de retallada, Molas afirma que: "El President farà el que cregui convenient després d'escoltar les persones que convingui, i si s'ha de prendre alguna mesura, ja ho indicarà", a més, la veu de expert en dret constitucional diu que: "com que tinc confiança que tot és constitucional, i la missió del TC és la preservació de la norma i només declarar inconstitucionalitats, confio que anirà bé". I del finançament: "No s'ha incomplert terminis", diu Molas, "han passat terminis i no hi ha hagut acord. Si va malament, pregunti-ho llavors, no abans". I afegeix: "aquesta és l'opció patriòtica, tota la resta no ho és. No hi ha trossos de país, perquè un país que es divideix en trossos està condemnat a la inoperància i a l'esbroncada constant".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat