Barcelona ·
El subdirector de l'Ara, Manel Manchón, ha recordat a un article al mateix diari que CiU "va criticar, amb raó, que l'anterior govern, presidit per José Montilla, li faltava una veu clara i una construcció narrativa" i que ara, Artur Mas "també podia fallar per la mateixa raó". A l'article Més política, més polítics, Manchón ha indicat que Mas "tindrà el seu temps, i seria injust començar ja una crítica frontal" però els primers indicis "no són esperançadors" perquè "quins polítics hi ha al govern?": "N'hi ha un amb perfil polític notori [...] que és Felip Puig. I no se'n veuen gaires més".
L'autor de l'article ha dit que la major part de consellers de l'executiu Mas "no acaben de garantir el que s'hauria d'exigir a un polític: discurs parlamentari clar i convincent [...] i principis ideològics sòlids", i ha afegit que hi ha "un altre problema" en el govern que actualment lidera Catalunya: "Des de l'època del Mitterrand a França, que va anul·lar el govern, tots els executius concentren moltes competències a les seves àrees de presidència, en prejudici dels consellers o ministres".
Finalment, l'autor de l'article ha criticat que la primera acció de l'executiu d'Artur Mas hagi estat "atemorir la ciutadania amb anuncis de retallades en tots els àmbits socials" i ha dit que encara que aquests anuncis "no hagin de ser necessàriament criticables", Manchón ha instat Mas a afirmar "amb claredat, amb autoritat, amb personalitat i amb valentia quin model es vol seguir i com podrà ser Catalunya a cinc o deu anys vista".