"Cadascú ha recuperat posicions, i ara el que toca és posar-se d'acord perquè el 9-N sigui un èxit".
L'historiador Toni Soler ha dit a un article que pel moment continua la "inacabable partida d'escacs que monopolitza el debat i ens impedeix parlar del que caldria, és a dir, els pros i contres de la independència".
"Mas ha recuperat la iniciativa --ha explicat-- amb la pseudo-consulta, aplaudida pels seus com una jugada mestra, i acceptada com a mal menor per la resta del sobiranisme. Però Homs va precipitar-se anunciant un preacord amb la CUP i fent un comentari impertinent cap a Joan Herrera".
Al text Salvar el 9-N Soler hi ha afegit que "Junqueras ho va aprofitar per acostar-se a ICV deixant CiU al marge" i que després d'aquestes taules, "Homs ha posat vaselina i Junqueras ha proposat veure's amb el president, la qual cosa, tal com està l'ambient, és un pas significatiu".
"Cadascú ha recuperat posicions, i ara el que toca és posar-se d'acord perquè el 9-N sigui un èxit. Més enllà d'aquest termini només hi ha boira" ha conclòs.