La FIFA ha guanyat el pols al govern del Brasil i estarà permès vendre cervesa als estadis durant la celebració del Mundial. La cervesera nord-americana Budweiser és un dels principals patrocinadors de la competició i de la Federació Internacional de Futbol Associació.
Pel que fa al primer cas, és evident que la FIFA ha demostrat tenir molt més poder i capacitat d'influència que el propi govern, poble, del Brasil. Des de l'any 2003 està estrictament prohibit la venda i consum de begudes alcohòliques a l'estat carioca.
Per això, des que es va conèixer que Brasil seria la seu de la competició, el govern brasiler i el màxim organisme del futbol mundial mantenen una dura pugna per derogar aquesta llei durant el torneig. L'abolició d'aquesta normativa deixa en evidència la força i capacitat d'influència d'uns i altres. Però també cal preguntar-se perquè la FIFA mostra tant interès en poder vendre cervesa durant el mundial.
Al cap i a la fi, ells no en venen pas de "suquet de civada". Doncs bé, i aquí anem a petar a la segona part: un dels principals patrocinadors de la FIFA és una marca cervesera. Una simple i pura qüestió d'interès. Econòmic, evidentment. Aquest cas serveix com a exemple del sistema de funcionament del món actual. Interessos i relacions de poder. Així va el món.