Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 4 de d'octubre del 2011 | 16:16
Crònica · Tecnologia i país
Carles Toronjo i Manyé
Enginyer de Telecomunicacions @CarlesToronjo

Amazon: avantatges i incerteses al mercat català

Si hi ha una empresa líder en la comercialització en línia o el que és el mateix, la venda de productes a través de la xarxa d'internet, aquesta és, sense cap mena de dubte, Amazon.

Un referent del comerç electrònic que va molt més enllà de la venda de llibres i música. Aquesta botiga virtual és també un gran basar d'electrònica, joguines, complements de la llar o roba, per esmentar alguns dels àmbits que toca.

Ara fa uns dies, el vicepresident per a Europa d'Amazon, Greg Greeley, feia una conferència per presentar el llançament del web de l'empresa per a l'estat espanyol (www.amazon.es). Des d'aleshores, l'ampli catàleg d'aquesta botiga en línia ja és a disposició dels usuaris del nostre país. Fins ara, Amazon solament tenia filials, fora dels EUA, a Alemanya i Àustria, el Canadà, França, la Gran Bretanya, Itàlia, el Japó i la Xina. El catàleg d'amazon.es conté més de dos milions i mig de llibres, que ja poden ésser adquirits pels usuaris, 300.000 dels quals són en castellà i uns 45.000 en català. El web també comercialitza llibres en gallec i en èuscar.

El cinema i la música són, conjuntament amb els llibres, els altres dos camps on Amazon té més força. A www.amazon.es hi ha a la venda més de 450.000 àlbums de música i més de 130.000 pel·lícules. Un autèntic allau de possibilitats per als amants de la música i el cinema que estaran al seu abast amb només un clic.

L'arribada d'Amazon, i amb ella la comercialització de llibres i música en català, és una bona notícia pel que fa a què els catalans disposem de més facilitats per tal d'adquirir productes culturals en la nostra llengua. Un nou canal per poder comprar llibres i música en la nostra llengua. És també positiu per als seus autors, ja que, d'aquesta manera, incrementen les vies de venda de les seves obres. I en particular, un que és o hauria d'ésser molt potent, tot i que en aquest país, encara no tinguem molta cultura de compra de productes on-line a través de botigues virtuals. Tot és qüestió de temps i que les noves generacions, nadius digitals, en vagin fent ús.

Però, malauradament, també hi ha una lectura negativa associada a la irrupció de la companyia nord-americana al mercat català i espanyol. Les botigues o grans superfícies del país se'n poden veure perjudicades. La competència ja no només resideix al món físic, convencional, el de tota la vida, sinó que aquesta pot venir del món digital, de la xarxa d'internet. I Amazon amb el potencial que atresora, pot convertir-se en un os per a les llibreries i les comercialitzadores de llibres i música del país. Un cop dur i més si es té en compte la situació i el context de crisi i retallada en el qual ens trobem immersos.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat