Palma · Reproduïm de Tribuna Mallorca ·
Sense sorpreses a les eleccions internes del PP balear. Per primera vegada en la història del partit a tot l'estat, els militants del PP han pogut tastar què és la democràcia, i en uns comicis nets, s'han decantat, com era de preveure, per José Ramón Bauzá com a president -definitiu- del partit, molt per davant de Carlos Delgado (69% a 31%), que només va ser capaç de guanyar a Calvià, on ha funcionat a la perfecció la seva política de col·locació i favors des de l'Ajuntament.
Bauzá s'estrena avui a tots els mitjans, ja tranquil -és de suposar que, després de dues derrotes, el batlle calvianer haurà entès que no el volen ni els seus-, com a flamant president popular. I ho fa lluint la seva ignorància, sincera o voluntària, pel que fa a la ciència i a legalitat vigent. Costa de creure com un home culte i amb estudis -és farmacèutic- pot declarar públicament que és un analfabet pel que fa a humanitats: se li suposa, al qui ha de ser un líder d'un partit important, amb opcions a governar, que tengui uns mínims culturals acceptables, o si més no, uns bons assessors que sàpiguen dissimular-li les mancances; Bauzá, però, prefereix mostrar al món, i encara fent-ne campanya, la seva poca lectura i manca d'estudis, i un desconeixement increïble del país al qual aspira governar.
En una entrevista que es pot llegir a Diari de Balears, el batle de Marratxí declara sense vergonya que "la nostra llengua és el mallorquí", i no el català -es nega a dir-ho-, i fins i tot, amb "perles" del nivell de "Jo assumesc que nosaltres aquí deim moix i no deim gat, què deim tassó i no got... Això és el que jo assumesc.", quelcom de tal nivell que a Mallorca només se li havia sentit a dir, públicament, al desaparegut terrorista ultra Jaime Martorell; a més d'amenaçar d'oficilitzar aquesta denominació. Cosa que, de fet, significa que Bauzá just serà el president del PP de Mallorca, i que poc li importa el que pensin i diguin o facin els militants a Menorca, Eivissa i Formentera.
Bauzá, que se suposa que deu tenir un grup important d'assessors, desconeix per tant la llei primordial de la comunitat, l'Estatut d'Autonomia, que diu clarament que la llengua de les Balears és el català (i ho diu també la nova versió, que Jaume Matas i el seu partit varen promoure i aprovar fa quatre anys), i que l'autoritat en matèria lingüística la té la Universitat de les Illes. s de preveure que la màxima institució científica del país seguirà defensant allò que la ciència lingüística mundial defensa, que la llengua de les Balears és el català, així que Bauzá corre el perill de quedar com ignorant complet: del que diu la ciència i del que diu l'estatut.
Més enllà de voler remar contra el món acadèmic i el sentit comú, el "nou" PP de José Ramón Bauzá no es preveu gaire diferent del que va deixar Rosa Estaràs i Jaume Matas: altes dosis de populisme, demagògia, i que lluitaran contra la corrupció. Ho diu qui té el partit carregat de processos judicials i diversos dirigents i diputats imputats en diferents casos.