Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 27 de de juliol del 2011 | 17:15
Notícia · Política

"Barcelona ha de guanyar musculatura si no volem caure en la ciutat franquícia"

És un dels homes forts del nou consistori barceloní dirigit per l'alcalde Xavier Trias i ocupa el càrrec de tinent d'alcalde de Cultura, Coneixement Creativitat i Innovació.

Jaume Ciurana

Barcelona · A una entrevista a l'Ara, Jaume Ciurana ha explicat el nou planejament de l'Ajuntament en aquesta nova etapa: la projecció de Barcelona "serà més potent com més profundes tingui les arrels". "Barcelona ha de guanyar musculatura si no volem caure en la ciutat franquícia: que passi aquí el mateix que en altres ciutats. La nostra projecció serà més potent com més profundes tingui les arrels" ha senteciat Jaume Ciurana, el nou tinent d'alcalde de la macroàrea de Cultura, Coneixement Creativitat i Innovació del consistori barceloní.

Ciurana ha defensat a l'entrevista un nou prisma per projectar la ciutat a l'exterior: "Hi ha hagut un cert acomplexament de Barcelona: no voler exercir el rol de capital del país per ser-ho al món. Però el cosmopolitisme mal entès acaba derivant en provincianisme: pensar que qualsevol cosa que ve de fora és millor que el que es fa aquí és un error, tan gran com pensar que el món només s'explica des d'aquí."

L'entrevistat ha admès no creure en el multiculturalisme perquè aquest "ha fracassat a Europa", i ha dit que la nova aposta de l'Ajuntament és "l'interculturalisme": "Catalunya i Barcelona no poden ser una confederació de cultures, una agregació de grups estancs. La cultura catalana s'ha alimentat de múltiples orígens i influències, i això continuarà, però hem de ser capaços que la que relligui la societat cohesionada sigui la catalana".

Pel que fa a la posada en marxa de la propagació de la marca BCN a l'estranger, Ciurana a dit que l'eix principal en aquesta tasca serà la creativitat: "No es pot separar disseny d'arquitectura, gastronomia, arts plàstiques... La creativitat és el petroli del segle XXI: prosperaran les societats que tinguin creativitat i talent, capacitat de retenir el que és propi i d'atreure el que és nou. I si no té un terreny abonat per manifestar-se, la creativitat canviarà de lloc".

Amb els ulls posats a l'horitzó de fer de la capital catalana una capital cultural, Ciurana ha explicat quines són les seves prioritats al capdavant de l'àrea de cultura a l'Ajuntament de Barcelona: "Primer, entendre que la cultura no és el que fa l'Ajuntament, fer un reconeixement a la societat cultural. Segon, tot el que fem tindrà sentit ubicat en una de les quatre etapes del fet cultural: formació, creació, producció i difusió. Tercer, convertir Barcelona en capital cultural. I quart, tenir una mirada unitària sobre la cultura, coneixement, creativitat i innovació, d'aquí el nom de l'àrea que porto".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat