El seu únic oponent, l'exsenador Carles Bonet, es retira de la cursa al no assolir el 5% d'avals de la militància necessaris. De portes enfora, la formació recupera la tranquil·litat i afronta un congrés que poc tindrà a veure amb el del 2008.
Oriol Junqueras i Marta Rovira ja són virtualment el relleu de l'actual direcció d'ERC. Si no hi ha cap sisme al si de la formació, la candidatura de l'eurodiputat serà l'encarregada de rellançar un partit en hores baixes. De fet, Junqueras ja era el clar favorit per presidir Esquerra, però comptava amb un oponent de cara al congrés de la tardor: Carles Bonet.
L'exsenador, però, ha anunciat aquest matí la seva retirada del procés congressual al no haver assolit el 5% d'avals de la militància necessaris (376). Bonet, que ha obtingut 232 avals, el 3%, ha carregat contra l'actual direcció del partit i ha assegurat que "ERC és un partit amb excés de mala llet i dèficit democràtic". Al parer de l'exsenador, doncs, el proper congrés no servirà per tancar les ferides obertes.
Per la seva banda, Oriol Junqueras ha presentat un total de 1.600 avals, que hauran de ser validats abans d'aquest dimecres per la sindicatura electoral del partit. L'alcalde de Sant Vicenç dels Horts, doncs, té via lliure per afrontar un congrés que es preveu molt més plàcid que el de l'any 2008.