Ja ho vam anunciar fa unes setmanes i ara n’ha sortit el programa definitiu. Es tracta de la jornada que ha d’aplegar totes les plataformes sobiranistes i els partits de tradició democràtica per tal de trobar punts en comú. En l’actual context de reactivació del debat sobiranista i del sorgiment de diferents plataformes que proposen la renovació del catalanisme, Òmnium Cultural creia que calia organitzar una trobada d’aquestes característiques per tal d’oferir “un marc compartit de reflexió”.
La jornada serà el 10 de novembre i des d’aquest dilluns i fins un dia abans de l’acte els socis de l’entitat poden sol.licitar la seva inscripció. Pels organitzadors, l’encontre ha de servir per precisar els objectius i les estratègies de cadascuna de les plataformes i partits participants, contrastar idees i, sobretot, constatar les confluències estratègiques i les línies de treball comunes, així com intentar posar les bases per establir les línies d’acció del catalanisme per als propers cinc o deu anys.
La jornada, que finalment tindrà lloc a l’Hotel AB Skipper, de Barcelona –no a la Universitat Pompeu Fabra, com s’havia apuntat inicialment-, comptarà amb les intervencions de l’historiador i Premi d’Honor de les Lletres Catalanes Josep Termes i del catedràtic de Ciència Política Ferran Requejo. L’un, per parlar del catalanisme del segle XX; l’altre, del context del catalanisme del segle XXI. Tot seguit s’exposaran les ponències del Cercle d’Estudis Sobiranistes, de la Plataforma pel Dret de Decidir i de Sobirania i Progrés i, a la tarda, en una sessió presentada per Isidor Marí, serà el torn dels partits polítics catalans, tot i que a hores d’ara encara està per confirmar la presència d’algun representant del PSC. Finalment, i després d’un debat, es valorarà la possibilitat de donar continuïtat a la iniciativa.